Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hehehe ja! Vi körde ett gäng backintervaller i värsta dimman jag har upplevt på länge. Pannlampan fick vara på svagaste läget annars såg man inte många meter. Vi körde under liften och det gick inte att se liftstolparna! Otroligt. Ett bra pass blev det do

Bra jobbat!!
Jag hänger gärna med om ni kör på vardagar istället eller runt 8-9 tiden på söndagar : )

Jag kan tänka mig att springa i Väjöbacken en tisdag eller torsdag vid 17. Men inte den här veckan.

Springer ni i själva backen?
Jag brukar ta vägen bakom upp till liftarna. Så mycket enklare att hitta rätt med foten och ändå lika jävla jobbigt.

Grymt! Vi ska försöka hålla backträning med stavar varje helg. Vardagslöpning kommer in nu också i distanstempo för att bygga uthålligheten.

Ofta kör man mellan 4 - 6 under liften och sedan 2 - 4 runt långa vägen. Faktum är att under liften går det lite

"ofta kör man" - vilka man?

Jag kör enbart branta delen när det gäller löpning/stavgång, för att få styrkan och stryktåligheten. Det mesta av Åreskutan är inte grusväg. När benen är så härdade att fullfartutför-löpning inte genererar tre dagars värk så

Det är du det Frida;)

Skidstyrka är mål med övningarna just nu:)

Vad bra - då ses vi på lördag kl 10 då?

Haha skidstyrka, "hammarby alpin marathon" 😉
Löper nog ett tretimmars i helgen, och cyklar ett femtimmars. Det räcker.

Hmmm långcykling på söndag?

Förvisso inte löpningsrelaterat, men detta verkar vara den mest aktiva tråden för gruppen. Någon som har tips på bra rullskidsstråk i Sollentunatrakten? Föredra på förekommen anledning cykelbana eller lugn väg med lite "marginaler"... Har tidigare kört m