Quote from Guest on 10 January 2012, 20:29Hade en tråd upp i spinningforumet men blev hänvisad hit.
Hur skall man lägga upp spelet på spinningpassen? Visst instruktören bubblar ju en massa om ställningar och hitan och ditan MEN man väljer ju själv motstånd och kadens rätt så mycket.
Skall man
Hade en tråd upp i spinningforumet men blev hänvisad hit.
Hur skall man lägga upp spelet på spinningpassen? Visst instruktören bubblar ju en massa om ställningar och hitan och ditan MEN man väljer ju själv motstånd och kadens rätt så mycket.
Skall man
Quote from Ulrika Ekelund on 10 January 2012, 20:39Jag låter musiken/ledaren bestämma kadensen. Retar mig på folk som cyklar i otakt.
Sedan kör jag (oftast) så tungt jag orkar utan att tappa takten.Ska du köra i egen takt så sätt dig längst bak. 😉
Jag låter musiken/ledaren bestämma kadensen. Retar mig på folk som cyklar i otakt.
Sedan kör jag (oftast) så tungt jag orkar utan att tappa takten.
Ska du köra i egen takt så sätt dig längst bak. 😉
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 20:45Ursäkta. Hur kan man reta sig på andras takt i spinning? Själv är jag fokuserad på mitt.
Ursäkta. Hur kan man reta sig på andras takt i spinning? Själv är jag fokuserad på mitt.
Quote from Ulrika Ekelund on 10 January 2012, 21:06Eftersom spinning till musik bygger på att man trampar i en viss takt.
Har man hamnat bakom någon som trampar i otakt är det väldigt lätt att falla ur rytmen själv. Åtminstone för mig.
Eftersom spinning till musik bygger på att man trampar i en viss takt.
Har man hamnat bakom någon som trampar i otakt är det väldigt lätt att falla ur rytmen själv. Åtminstone för mig.
Quote from Rasmus Olsson on 10 January 2012, 21:27Ola, jag förstår ditt problem. Men vissa (icke cyklistiska) instruktörer kör alldeles för tungt och med för låg kadens. Skitbra om man vill förstöra knäna.
Ligger du i en riktig klunga, så måste du stå ut med och lära dig, att alla har olika kadens. En
Ola, jag förstår ditt problem. Men vissa (icke cyklistiska) instruktörer kör alldeles för tungt och med för låg kadens. Skitbra om man vill förstöra knäna.
Ligger du i en riktig klunga, så måste du stå ut med och lära dig, att alla har olika kadens. En
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 22:43Niclas: om du vill bli bra på att cykla så tänk på hur det oftast är när du cyklar. Det är sällan särskilt tungt länge, och absolut inte så länge som instruktörerna i spinningsalen vill få det till. (Det finns extrema förhållanden, men oavsett vilket så ä
Niclas: om du vill bli bra på att cykla så tänk på hur det oftast är när du cyklar. Det är sällan särskilt tungt länge, och absolut inte så länge som instruktörerna i spinningsalen vill få det till. (Det finns extrema förhållanden, men oavsett vilket så ä
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 08:19Citat Bruse:"Men vissa (icke cyklistiska) instruktörer kör alldeles för tungt och med för låg kadens. Skitbra om man vill förstöra knäna."
Exakt så. Jag som redan har ömma knän kör på högre kadens på låtarna med för låg bpm, det ser jag ofta andra som gö
Citat Bruse:"Men vissa (icke cyklistiska) instruktörer kör alldeles för tungt och med för låg kadens. Skitbra om man vill förstöra knäna."
Exakt så. Jag som redan har ömma knän kör på högre kadens på låtarna med för låg bpm, det ser jag ofta andra som gö
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 08:34Spinning är utmärkt för intervallträning men som cyklist blir det för mycket av den varan om man kör spinning halva hösten och hela vintern.
Men om du vill ha bra form direkt när du tar ut din "riktiga" cykel på våren så ska du köra intervaller sista veck
Spinning är utmärkt för intervallträning men som cyklist blir det för mycket av den varan om man kör spinning halva hösten och hela vintern.
Men om du vill ha bra form direkt när du tar ut din "riktiga" cykel på våren så ska du köra intervaller sista veck
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 08:36eller så cyklar man ute och får lite frisk luft under passen.
eller så cyklar man ute och får lite frisk luft under passen.
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 08:38Trainer torde vara bättre om man vill hålla igång cyklingen. Billigare också.
Trainer torde vara bättre om man vill hålla igång cyklingen. Billigare också.