Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 15:10Grottar man ner sig i den existerande forskningen så står det snabbt klart att man kan tåla rätt extrema variationer från den egna sittpositionen utan att det påverkar träningsbarhet under exempelvis vintern. Specifik träning är en annan sak, men den effe
Grottar man ner sig i den existerande forskningen så står det snabbt klart att man kan tåla rätt extrema variationer från den egna sittpositionen utan att det påverkar träningsbarhet under exempelvis vintern. Specifik träning är en annan sak, men den effe
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 15:15Drar man det där med sittställning till sin spets så kan man precis som att hävda att den ska vara konstant också hävda att träningsintensiteten ska vara konstant, löpare ska springa i konstant hastighet och gymare ska lyfta samma vikter på samma rep hela
Drar man det där med sittställning till sin spets så kan man precis som att hävda att den ska vara konstant också hävda att träningsintensiteten ska vara konstant, löpare ska springa i konstant hastighet och gymare ska lyfta samma vikter på samma rep hela
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 15:15Vad jag märkt är att spinningcykeln utan frihjul är mer "förlåtande" mot ett dåligt rundtramp eftersom det tunga svänghjulet och det faktum att du är i ett med det gör att du får en jämn fin fart runt hela varvet trots kanske dåligt rundtramp.
Våra X-bike
Vad jag märkt är att spinningcykeln utan frihjul är mer "förlåtande" mot ett dåligt rundtramp eftersom det tunga svänghjulet och det faktum att du är i ett med det gör att du får en jämn fin fart runt hela varvet trots kanske dåligt rundtramp.
Våra X-bike
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 16:00@viller valla, Fortsatt svammel och lull lull.
@M F, Intressant det du säger och det låter logiskt, har du eller vet du vart det kan finnas källmaterial till den forskning du talar om?
På tal om frihjul eller ej, kör man väldigt mycket pulsbaserad/elr
@viller valla, Fortsatt svammel och lull lull.
@M F, Intressant det du säger och det låter logiskt, har du eller vet du vart det kan finnas källmaterial till den forskning du talar om?
På tal om frihjul eller ej, kör man väldigt mycket pulsbaserad/elr
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 17:18"@M F, Intressant det du säger och det låter logiskt, har du eller vet du vart det kan finnas källmaterial till den forskning du talar om?"
-Pubmed har det mesta, annars får väl google gripa in.
"Puls och känslonivå är väl oftast(?) något som är konstan
"@M F, Intressant det du säger och det låter logiskt, har du eller vet du vart det kan finnas källmaterial till den forskning du talar om?"
-Pubmed har det mesta, annars får väl google gripa in.
"Puls och känslonivå är väl oftast(?) något som är konstan
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 22:39Oj, fanns en hel del på pubmed. Kommer ta sin tid att grotta igenom.
Dygnsvariation i all ära. Men säg att jag ligger och tränar på en borgskala/nivå 15 = känsla tempo lagom för 6-7tim arbete = puls 130-140 / 70-75% utav max.
Det är för mig iaf oftast n
Oj, fanns en hel del på pubmed. Kommer ta sin tid att grotta igenom.
Dygnsvariation i all ära. Men säg att jag ligger och tränar på en borgskala/nivå 15 = känsla tempo lagom för 6-7tim arbete = puls 130-140 / 70-75% utav max.
Det är för mig iaf oftast n
Quote from Funbeat user on 13 January 2012, 15:49Jag kör just nu ganska mycket spinning för att det passar mig bra tidsmässigt jämfört att köra hemma på kvällstid. Nu prioriterar jag 2x20 intervaller kring tröskeln.
Jag kör mitt eget race på spinningen, 10 min uppvärmning sedan kör jag 2x20 alt 1x40 uta
Jag kör just nu ganska mycket spinning för att det passar mig bra tidsmässigt jämfört att köra hemma på kvällstid. Nu prioriterar jag 2x20 intervaller kring tröskeln.
Jag kör mitt eget race på spinningen, 10 min uppvärmning sedan kör jag 2x20 alt 1x40 uta