Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 15:22Som någon sa: Spinning är spinning och cykling är cykling. Jag betraktar spinning mer som styrketräning, uthållighetsträning eller konditionsträning. Det kan vara ett komplement till flera idrotter vintertid. Detaljer om vevlängder, sittställning, o.s.v.,
Som någon sa: Spinning är spinning och cykling är cykling. Jag betraktar spinning mer som styrketräning, uthållighetsträning eller konditionsträning. Det kan vara ett komplement till flera idrotter vintertid. Detaljer om vevlängder, sittställning, o.s.v.,
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 16:16Vad/hur mycket är "väldigt" mycket spinning?
Vad räknas som spinning, är det när det är klass elr bara man sätter sig på en spinningcykel? Kan det ena utesluta det andra?
De gånger jag kör själv på spinningcykel är alltså meningslösa?
Vad blir skillnaden
Vad/hur mycket är "väldigt" mycket spinning?
Vad räknas som spinning, är det när det är klass elr bara man sätter sig på en spinningcykel? Kan det ena utesluta det andra?
De gånger jag kör själv på spinningcykel är alltså meningslösa?
Vad blir skillnaden
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 17:37jag har bara en sketgammel räser och det skall köpas ny nu innan våren kommer och därför är trainer inget alternativ just nu, men tanken har givetvis slagit mig.
Okej, om jag har förstått saker och ting rätt;
Lite lägre motstånd och en högkadens ofta oc
jag har bara en sketgammel räser och det skall köpas ny nu innan våren kommer och därför är trainer inget alternativ just nu, men tanken har givetvis slagit mig.
Okej, om jag har förstått saker och ting rätt;
Lite lägre motstånd och en högkadens ofta oc
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 09:20Jimmy.
Många frågor... Enkla svar: Spinning är spinning. D.v.s. instruktörshållet pass på valfritt gym. Att sitta ensam på cykel och bestämma hela innehållet i passet och exakt veta i förväg vad som komma skall, är inte samma sak. Därför är också instrukt
Jimmy.
Många frågor... Enkla svar: Spinning är spinning. D.v.s. instruktörshållet pass på valfritt gym. Att sitta ensam på cykel och bestämma hela innehållet i passet och exakt veta i förväg vad som komma skall, är inte samma sak. Därför är också instrukt
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 10:28@viller valla, Sorry, men jag tycker du svamlar en massa nonsens just nu. Noll koll tjofadderittan.
Släpper det därhän.Men min fråga/undran är fortfarande: rent anatomiskt och funktionellt - för och nackdelar/skillnader trainer kontra spinningcykel/ *oc
@viller valla, Sorry, men jag tycker du svamlar en massa nonsens just nu. Noll koll tjofadderittan.
Släpper det därhän.
Men min fråga/undran är fortfarande: rent anatomiskt och funktionellt - för och nackdelar/skillnader trainer kontra spinningcykel/ *oc
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 10:36Hellre testcykel än trainer. Lättare att få ordning på intervallerna. Trainer är bra som uppvärmning på tempolopp.
Spinning är någon form av gruppterapi med primalinslag.
Hellre testcykel än trainer. Lättare att få ordning på intervallerna. Trainer är bra som uppvärmning på tempolopp.
Spinning är någon form av gruppterapi med primalinslag.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 10:40David, koppla bort begreppet spinning/gruppträning och fokusera bara på själva utrustningen/spinningcykeln.
I övrigt håller jag med, till övervägande del.
David, koppla bort begreppet spinning/gruppträning och fokusera bara på själva utrustningen/spinningcykeln.
I övrigt håller jag med, till övervägande del.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 10:43Du kan vanligtvis inte få till din sittställningen på en spinningcykel.
Du kan vanligtvis inte få till din sittställningen på en spinningcykel.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 11:53cykel som cykel. hur du sitter är väldigt sekundärt för träningsanpassningen om vi pratar vinterträning. om sadeln är några mm off är det mindre skillnad mot hur du rör dig på vanliga cykeln under en runda.
cykel som cykel. hur du sitter är väldigt sekundärt för träningsanpassningen om vi pratar vinterträning. om sadeln är några mm off är det mindre skillnad mot hur du rör dig på vanliga cykeln under en runda.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 11:54Nu är det på vintern som man får till tramptekniken. Den är ganska viktig.
Nu är det på vintern som man får till tramptekniken. Den är ganska viktig.