Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 08:41Spinning är spinning och cykel är cykel. Om man inte vill följa instruktörens kadens eller position, varför går man då på ett spinningpass? Köp en trainer istället då eller be att få utnyttja spinningsalen när den är ledig.
Annars menar jag att hög kaden
Spinning är spinning och cykel är cykel. Om man inte vill följa instruktörens kadens eller position, varför går man då på ett spinningpass? Köp en trainer istället då eller be att få utnyttja spinningsalen när den är ledig.
Annars menar jag att hög kaden
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 08:45Då gäller det att få exakt samma sittställning som på cykeln.
Då gäller det att få exakt samma sittställning som på cykeln.
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 09:01Visst Fp. David, välkommen hit upp till norr och kör distanspass i -15 och snöyra...
Av två dåliga alternativ så väljer jag det varmaste.
Visst Fp. David, välkommen hit upp till norr och kör distanspass i -15 och snöyra...
Av två dåliga alternativ så väljer jag det varmaste.
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 09:08Davids värld sträcker sig inte alltid så långt
Davids värld sträcker sig inte alltid så långt
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 09:21Var ligger en rimlig kadens på när man kör intervaller? Tror att det är olika från person till person men tänkte ändå fråga.
Var ligger en rimlig kadens på när man kör intervaller? Tror att det är olika från person till person men tänkte ändå fråga.
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 09:51Nu trivs jag i Soliga Södern och finner ingen anledning att flytta. Det gäller att välja.
Nu trivs jag i Soliga Södern och finner ingen anledning att flytta. Det gäller att välja.
Quote from Lena O on 11 January 2012, 10:21Det bör vara var och ens sak varför de gå på en spinningpass.
Ledaren kan instruera men välja någon att trampa saktare, snabbare eller stå upp när alla andra sitter är det deras sak.
Jag hade en intervallpass igår, efter varje intervall står vi upp med lä
Det bör vara var och ens sak varför de gå på en spinningpass.
Ledaren kan instruera men välja någon att trampa saktare, snabbare eller stå upp när alla andra sitter är det deras sak.
Jag hade en intervallpass igår, efter varje intervall står vi upp med lä
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 10:53Vill man inte ta onödoga risker som cyklist under vintern i Norrland är spinning ett utmärkt sätt att träna. Brukar köra med ungefär samma inställningarna som jag har på racern.
Antar att de flesta är just nu i någon form av uppbygnadsfas och då gäller de
Vill man inte ta onödoga risker som cyklist under vintern i Norrland är spinning ett utmärkt sätt att träna. Brukar köra med ungefär samma inställningarna som jag har på racern.
Antar att de flesta är just nu i någon form av uppbygnadsfas och då gäller de
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 11:51Det kan väl finnas en mängd olika orsaker till att folk vill hålla olika kadens. Och det finns säkert många fall där spinning (eller cykling) har ordinerats i rehab-syfte för just trötta knän eller andra leder. Frågan är vad det spelar för roll om alla tr
Det kan väl finnas en mängd olika orsaker till att folk vill hålla olika kadens. Och det finns säkert många fall där spinning (eller cykling) har ordinerats i rehab-syfte för just trötta knän eller andra leder. Frågan är vad det spelar för roll om alla tr
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 12:29Rent effektmässigt, är något att föredra framför det andra gällande cykla på trainer kontra en spinningcykel de gånger man inte vill ut i kylan?
Förutom de självklara sakerna som att på trainern så har du din egen cykel och tillika en bra/korrekt(?) inst
Rent effektmässigt, är något att föredra framför det andra gällande cykla på trainer kontra en spinningcykel de gånger man inte vill ut i kylan?
Förutom de självklara sakerna som att på trainern så har du din egen cykel och tillika en bra/korrekt(?) inst