Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 23:19Jag tränade spinning rätt mkt när inför mitt första lopp och tyckte det hjälpte otroligt mycket så kör på 🙂
Jag tränade spinning rätt mkt när inför mitt första lopp och tyckte det hjälpte otroligt mycket så kör på 🙂
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 10:02Eller, det kanske inte funkar så bra ändå?
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4684092&postcount=23
Eller, det kanske inte funkar så bra ändå?
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4684092&postcount=23
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 11:04Tack så mycket för alla kommentarerna. Det låter helt vettigt det som ni säger. Ska nog försöka köra bara ett spinningpass i veckan och sen resten löpning. Tränar styrka också.
Och där har vi då en ny fråga. Hur ska man lägga upp benträningen om man vill
Tack så mycket för alla kommentarerna. Det låter helt vettigt det som ni säger. Ska nog försöka köra bara ett spinningpass i veckan och sen resten löpning. Tränar styrka också.
Och där har vi då en ny fråga. Hur ska man lägga upp benträningen om man vill
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 21:56Jag har börjat ro 5 km en gång i veckan och jag blir helt sjukt trött i benen av det. Helt annorlunda än löpning måste det vara, men det känns som ett jättebra komplement för att öka volymen utan att slita mer på "springdelarna".
Jag har börjat ro 5 km en gång i veckan och jag blir helt sjukt trött i benen av det. Helt annorlunda än löpning måste det vara, men det känns som ett jättebra komplement för att öka volymen utan att slita mer på "springdelarna".
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 14:55Roddmaskin känns som jättebra träning för hela kroppen, det är bara ett problem - jag får så j%#la ont i röven efter några minuter. Att köra mer än 10 minuter finns inte på kartan, så jag brukade köra det som uppvärmning på den tiden när jag gick på gym.
Roddmaskin känns som jättebra träning för hela kroppen, det är bara ett problem - jag får så j%#la ont i röven efter några minuter. Att köra mer än 10 minuter finns inte på kartan, så jag brukade köra det som uppvärmning på den tiden när jag gick på gym.
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 15:12Tar man med sig sittunderlag så blir det bättre. Jag står ut i 5km numera. (H)
Tar man med sig sittunderlag så blir det bättre. Jag står ut i 5km numera. (H)
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 15:27Satte (?!) personligt rekord igår med 6773 meter på 30 minuter. Jag tror att rumpan sakta men säkert blir mindre känslig, men det är inte speciellt bekvämt. Å andra sidan kör jag något slags intervalltrappa, så bekvämt är det ingenstans mot slutet. 😉
Satte (?!) personligt rekord igår med 6773 meter på 30 minuter. Jag tror att rumpan sakta men säkert blir mindre känslig, men det är inte speciellt bekvämt. Å andra sidan kör jag något slags intervalltrappa, så bekvämt är det ingenstans mot slutet. 😉
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 15:38Jag körde 8,2 km igår och inte var det speciellt skönt på slutet. Funderar starkt på någon slags madrassering av min ädlare kroppsdel....
Jag körde 8,2 km igår och inte var det speciellt skönt på slutet. Funderar starkt på någon slags madrassering av min ädlare kroppsdel....
Quote from Catharina Brattlin on 11 November 2010, 15:57Tror det har med tekniken att göra tror jag plus att man nog vänjer sig. Precis som vid cykling.
När jag roddade som mest, som underhållsarbete under rehabperiod, körde jag mellan 10-12 km (distans och 2000 m-intervaller) 3 ggr/v och kan inte riktigt kän
Tror det har med tekniken att göra tror jag plus att man nog vänjer sig. Precis som vid cykling.
När jag roddade som mest, som underhållsarbete under rehabperiod, körde jag mellan 10-12 km (distans och 2000 m-intervaller) 3 ggr/v och kan inte riktigt kän
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 16:07Vet inte om man måste "nöta på" oftare än vad jag planerat för att vänja sig - jag ror bara 1 g/v. Det gör inte ont, men är lite hårt på slutet. Men, men det är väl som du skriver bara att avvakta och se om det blir bättre - annars tar jag ett sittunderla
Vet inte om man måste "nöta på" oftare än vad jag planerat för att vänja sig - jag ror bara 1 g/v. Det gör inte ont, men är lite hårt på slutet. Men, men det är väl som du skriver bara att avvakta och se om det blir bättre - annars tar jag ett sittunderla