Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSportdryck under långpass
You need to log in to create posts and topics.

Vad dricker ni under era långpass?

Har själv vant mig med att använda Vitargo pure.. Använder det även vid uppladdning samt återhämtning så det går åt en del. Såg att gymgrossisten hade sitt egna kolhydratdryckspulver, eller snarare star nutrition men sa

Om jag dricker något så dricker jag vatten. Men för det mesta har jag inte med någon vätska alls. Mina långpass är upp till 2 mil i dagsläget.

2 mil långpass på sommaren blir bra jobbigt utan dricka? Annars samma här, vatten. Någon gång tog jag varm saft nu på vintern, för att pigga upp.

@Anna, två mil utan vätskepåfyllning låter inte så hälsosamt :/ Ta hand om dig! Slukar själv i mig cirka 20cl/mil nu på vintern och desto mer på sommaren..

Sommar:vatten,ibland High5 sportdryck eller Enervite.

Vinter: varm saft elr sportdryck

Vatten på alla pass under 3 timmar, f n ligger mina långass på mellan 18 och 24km och då behövs inget annat.

På sommaren har jag med mig en gel i fickan, men jag vet inte hur gammal den är nu. Den åker med mer som maskot än som något annat vid det här la

Det är ingen fara att springa 2 mil utan vätska, åtminstone om det inte är varmt. Jag använder bara sportdryck vid enstaka tillfällen, annars vatten om något.

Jag ser till att hålla god vätskebalans inför alla mina träningspass, och dricker (och äter) direkt efteråt. Tycker det fungerar bra och känner inget behov av att fylla på med vätska (eller energi) under själva passen. Utom möjligen på långpass i högsomma

Jag mår inte dåligt alls av att inte dricka under passet. Jag skrev dessutom "för det mesta har jag inte med någon vätska alls", dvs ibland har jag vätska med mig. Högsommarvärme eller dålig vätskeuppladdning är sådana fall.

Trivs du så kör så, tycker jag! I Lore of Running propagerar Noakes för att man ska dricka efter törst och att människokroppen är gjord för att tåla en viss uttorkning. Att ideligen dricka en massa vatten, i synnerhet om man inte är törstig, ska enligt ho