Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 20:36Jo, boten mot att ha druckit för mycket vatten är just att få i sig salt.
Faran med att dricka för mycket är just att man kan sabba saltbalansen, så om man dricker lagom salt vätska borde det inte hända något värre än att man blir kissnödig.
Jo, boten mot att ha druckit för mycket vatten är just att få i sig salt.
Faran med att dricka för mycket är just att man kan sabba saltbalansen, så om man dricker lagom salt vätska borde det inte hända något värre än att man blir kissnödig.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 20:42Att dricka mindre tror jag är den bättre lösningen. Att ha salt i vattnet för att kunna dricka mer känns onödigt krångligt. Risk att fötterna sväller upp? Risk att man måste stanna och kissa? Ta med sig extra vätska?
Att dricka mindre tror jag är den bättre lösningen. Att ha salt i vattnet för att kunna dricka mer känns onödigt krångligt. Risk att fötterna sväller upp? Risk att man måste stanna och kissa? Ta med sig extra vätska?
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 21:49En annan anledning att ha salt i vätskan är att minska risken för kramper. Jag vet att detta inte är vetenskapligt belagt, men fungerar finfint i min kropp.
Jag en person som svettas väldigt mycket och extra väldigt mycket vid varmt väder ska kanske till
En annan anledning att ha salt i vätskan är att minska risken för kramper. Jag vet att detta inte är vetenskapligt belagt, men fungerar finfint i min kropp.
Jag en person som svettas väldigt mycket och extra väldigt mycket vid varmt väder ska kanske till