Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 15:17Förnuftet säger väl att det är säkrare att dricka än att inte dricka. Särskilt om man tycker om att dricka. 🙂
Förnuftet säger väl att det är säkrare att dricka än att inte dricka. Särskilt om man tycker om att dricka. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 15:32Man skulle ju kunna tro det, man att dricka för mycket är tydligen varken ovanligt eller ofarligt.
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa043901
(igen)
Man skulle ju kunna tro det, man att dricka för mycket är tydligen varken ovanligt eller ofarligt.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 16:38Som sagt; sunt förnuft. I en artikel från Hammer Nutrion så tror jag att 0,7 liter per timme (obs, vid extrem värme) är en bra övre gräns över vad man skall dricka.
Jag brukar ha tänka "a sip every 15 minutes" som en bra tumregel. Jag tror ALDRIG att man
Som sagt; sunt förnuft. I en artikel från Hammer Nutrion så tror jag att 0,7 liter per timme (obs, vid extrem värme) är en bra övre gräns över vad man skall dricka.
Jag brukar ha tänka "a sip every 15 minutes" som en bra tumregel. Jag tror ALDRIG att man
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 16:49Läs gärna denna järnskrynklande tråd http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=831026
Läs gärna denna järnskrynklande tråd http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=831026
Quote from Elias Engqvist on 10 January 2011, 17:06Gudiol tror han vet allt och aldrig har fel. Den dag han skriver "Nej jag hade fel." då är domedagen nära!!!
Gudiol tror han vet allt och aldrig har fel. Den dag han skriver "Nej jag hade fel." då är domedagen nära!!!
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:21Hemmingway ifrågasatte ju katolska prästers lämplighet som äktenskapsrågivare med motiveringen att det kanske vore bättre att fråga någon med egen praktisk erfarenhet. Han skulle nog sagt detsamma om Gudiol och vätskeintag.
Hemmingway ifrågasatte ju katolska prästers lämplighet som äktenskapsrågivare med motiveringen att det kanske vore bättre att fråga någon med egen praktisk erfarenhet. Han skulle nog sagt detsamma om Gudiol och vätskeintag.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:42Även om man tyckt att man druckit en jäkla massa under tex StM så brukar i alla fall ja få en jäkla vätskebrist efter och brukar dröja bra länge innan man är det minsta pissnödig. Alltså måste man nog dricka grymt mycket för att det ska bli för mycket. I
Även om man tyckt att man druckit en jäkla massa under tex StM så brukar i alla fall ja få en jäkla vätskebrist efter och brukar dröja bra länge innan man är det minsta pissnödig. Alltså måste man nog dricka grymt mycket för att det ska bli för mycket. I
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 17:58Ju mer salt du har i drycken, desto mer borde du rimiligen behöva dricka?
Var det en fjärdedel som hade tecken på att ha druckit för mycket i studien ovan?
Ju mer salt du har i drycken, desto mer borde du rimiligen behöva dricka?
Var det en fjärdedel som hade tecken på att ha druckit för mycket i studien ovan?
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 20:27Tänkte mer på de som drabbas av saltbrist för att de druckit för mycket vatten och därmed minskat saktkonc i kroppen för mycket. Men visst salt är ju vätskedrivande så får man i sig extremt med salter måste man nog också dricka en del extra.
Tänkte mer på de som drabbas av saltbrist för att de druckit för mycket vatten och därmed minskat saktkonc i kroppen för mycket. Men visst salt är ju vätskedrivande så får man i sig extremt med salter måste man nog också dricka en del extra.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 20:30Lösningen på att ha druckit för mycket vatten kanske inte är att ha salt i det. 🙂
Lösningen på att ha druckit för mycket vatten kanske inte är att ha salt i det. 🙂