Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpring varje dag!
You need to log in to create posts and topics.

Jag vet inte om det är nyttigt att springa varje dag. Jag mår väldigt bra av det i alla fall. I en artikel i DN http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/kortare-traning-branner-lika-mycket-fett konstaterar man att" 1. De som tränade 30 minuter hade viljan och e

Jag tror att det är jättebra att springa lite varje dag så länge man är frisk men jag tror inte att det är bra att göra någon grej av det. Jag springer ett eller två pass de flesta av veckans dagar men tror på att vila skallen från löpning vissa dagar. Fö

Risken för att man skall springa istället för att vila vid sjukdom, ökar nog med längden på den obrutna serien av sprungna dagar. Så jag håller med Mackan, verkar dumt att göra en grej av det.

Håller med herrar Marcus och Magnus. En strävan är bra men ett tvång är bara av ondo och i många fall riktigt tramsigt ( folk som springer runt skrivbordet strax innan midnatt eller runt sjukhussängar)
Inget för mig.

Jag tycker det verkar kul och lite ändå drivande på ett gott sätt. Däremot ser jag lite risker med att springa iväg dagen efter när man exempelvis sprungit Lidingöloppet eller andra krävande lopp som för mig ändå kräver lite vila och återhämtning. Något å

Kan kanske fungera som en morot om man behöver en morot men håller i övrigt med om att det känns onödigt att göra en grej av allting. I min nuvarande träningsstrategi har jag tvärtom lagt in regeln "byt ut löppasset mot MTB om du känner dig alltför sliten

Jag brukar inte delta i det här, men använder faktiskt en liknande strategi för att hålla igång träningen. Tycker att det är perfekt att ha någon liten aktivitet varje dag även om det inte alltid fyller något syfte, för för min del är det inte att träna s

Jag förstår inte den här regeln:
<>

Man kan gå fortare med sträckta knän än det går att springa med böjda (och vice versa) så jag förstår inte på vilket sätt

Haha Lena...ja jag får väl omformulera mig då typ...vad sägs om att "Det inte ska vara markkontakt med något av fötterna under resans gång...dvs man ska flyga fram...Ehe.." i övrigt kan jag rekommendera Svenska Gångförbundets regler som vi naturligtvis hå

Jättekul att det var så många av er som var intresserade av vår "vardagsträning"... Men vad jag kan läsa mellan raderna så har ni liten koll om vad det egentligen handlar om...tja noll egentligen, egentligen...egent....
Så nu UTMANAR JAG Klas Orsvärn, Mac