Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 22:58Att öka sträckan med 10% per vecka håller inte speciellt många veckor.
Det innebär ungefär en fördubbling av sträckan var 7 vecka. Dvs om man springer 10 km vecka 1 så blir det:
20 km vecka 7
40 km vecka 14
80 km vecka 21
osv...Låter som ett bra sätt
Att öka sträckan med 10% per vecka håller inte speciellt många veckor.
Det innebär ungefär en fördubbling av sträckan var 7 vecka. Dvs om man springer 10 km vecka 1 så blir det:
20 km vecka 7
40 km vecka 14
80 km vecka 21
osv...
Låter som ett bra sätt
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 07:47Borde det inte vara risk att få problem med armföringen om man håller ett par hekto extra i ena handen? Man snackar om alla gram som blir kilo när man pratar skovikt och långpass t.ex.
Eller så får man ha en flaska i varje hand 🙂
Borde det inte vara risk att få problem med armföringen om man håller ett par hekto extra i ena handen? Man snackar om alla gram som blir kilo när man pratar skovikt och långpass t.ex.
Eller så får man ha en flaska i varje hand 🙂
Quote from Elias Engqvist on 17 August 2010, 08:03Man kan byta hand varje km
Man kan byta hand varje km
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 08:10Nä, vattenflaskor i hand går helbort för mig. Även en mobil i handen för länge ger axelvärk. Men jag tycker vätskebälten fungerar bra, efter någon km har man glömt att det skumpar.
Nä, vattenflaskor i hand går helbort för mig. Även en mobil i handen för länge ger axelvärk. Men jag tycker vätskebälten fungerar bra, efter någon km har man glömt att det skumpar.
Quote from Andreas Rickman on 17 August 2010, 08:17Att springa med en flaska i handen fungerar jättebra för mig.
Att springa med en flaska i handen fungerar jättebra för mig.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 08:40"Tar gärna emot lite råd och tips vad man ska tänka på när man springer längre distanser! "
Du har redan fått många goda råd. Men jag ser inte att någon gett dig följande råd.
SÄNK TEMPOT!
Det är inte distansen som dödar, det är farten. Hur lätt som h
"Tar gärna emot lite råd och tips vad man ska tänka på när man springer längre distanser! "
Du har redan fått många goda råd. Men jag ser inte att någon gett dig följande råd.
SÄNK TEMPOT!
Det är inte distansen som dödar, det är farten. Hur lätt som h
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:16När det gäller vätska förresten, har sett att det finns bälten med liksom en större flaska på ryggen, vad tror ni om dessa? tycker spontant att det verkar knöligt med en massa små flaskor runt om hela kroppen, slår man inte i med armarna???
Hittade t ex
När det gäller vätska förresten, har sett att det finns bälten med liksom en större flaska på ryggen, vad tror ni om dessa? tycker spontant att det verkar knöligt med en massa små flaskor runt om hela kroppen, slår man inte i med armarna???
Hittade t ex
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:24Fördelen med småflaskor är att man kan ha några med vatten, andra med sportdryck eller Resorb. Dricker man ur en flaska vid varje tillfälle slipper man också skvalpljudet som man annars får leva med om man kör med en stor faska.
Fördelen med småflaskor är att man kan ha några med vatten, andra med sportdryck eller Resorb. Dricker man ur en flaska vid varje tillfälle slipper man också skvalpljudet som man annars får leva med om man kör med en stor faska.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:28Jag har själv inget vätskebälte men min bror som springer längre än mig har bytt ut en av flaskorna till en toapappersrulle. Kan behöver i bland, det vet jag av egen erfarenhet.
Jag har själv inget vätskebälte men min bror som springer längre än mig har bytt ut en av flaskorna till en toapappersrulle. Kan behöver i bland, det vet jag av egen erfarenhet.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:44så Blomquist gör inga enqvistare? 😉
så Blomquist gör inga enqvistare? 😉