Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa halvmara med DS Racer?
You need to log in to create posts and topics.

Tack Daniel.. 🙂
Jag kör på Racer (tror jag) och pers blir det eftersom det är premiär på distansen, skönt att kunna vara säker på PB!

Alla sätt är bra, brukar det heta.

Lycka till! Jag önskar att jag hade möjlighet att springa på lördag, men det får bli en annan gång.

Beror på vad man är van vid. Jag har sprungit 80 km, maraton och Lidingö Ultra 50 km i Brooks T6, som är lättare än Asics Gel DS Racer. Adizero Adios på flera pass runt fem mil. Sprang halvmaran i fjol i DS Racer och skulle inte komma på tanken på nåt mer

Don efter person. Jag springer väldämpat.

Som jag sade, det beror på vad man är van vid. Jag vill bara krossa myten att _alla_ som springer überlångt gör det i dämpade skor. För så är det inte.

Använder han samma par Mayflies under hela sexdagarsloppet?

Sant, och om underlaget är dämpat har man desto mindre anledning att springa i dämpade skor. Jag värmde upp de första 70 kilometrarna på tartanet i Skövde förra helgen i ett par odämpade Adidas terrängdojjor.

Pontus: tills de går sönder. Minns inte exakt hur många som gått åt. Men han har sparat varenda par, och de är alla numrerade. Bertil är cool (H:)

Coolt, helt klart.

Jag läste just om en deltagare i "Ö till ö" som fick laga sina Mayfly med silvertejp eftersom båda sulorna lossnade. Men på asfalt och tartan är de svårslagna, jag ska springa helgens halvmara i mina.

Stilstudie på Bertils skor:

BILD:http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/29290000-29299999/640x480/29296794.jpg?0