Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa i Skatås
You need to log in to create posts and topics.

Rapport: 5:an är hård och knölig. Där solen ligger på är det knölig blankis. Fullt springbar med broddar. Ha en trevlig löptur!

Se till att broddarna inte går sönder halvvägs bara (#)

Sprang delar av 8an och 5an i morse. 8an är helt klart att rekommendera. Bra grusad och tillochmed bitvis bart under. Fäster bra.

5-an (och milen) var däremot bitvis riktigt dåligt, dvs i backarna. Inte så märkligt nu när det först var plusgrader och re

Där var jag en minut sen.
Anna har ju sprungit den mer nyligen än jag, så gå på hennes uppgifter (fast de var väl rätt lika?)

Så om jag vill ha någorlunda stabil runda och inte bryta lårbenshalsen vid 36 års ålder så borde jag nog hålla mig på åttan.

Tack för bra info, det är rätt surt att åka dit och halvägs in i rundan halka utför och lite ograciöst tackla en tall. Det har a

Åttan är helt klart enklare att springa. Men om du har broddar så är 5:an inga problem! Jag gillade den - tills mina broddar dog.

Åtta och runt lilla delsjön fungerade utmärkt att springa utan broddar igårmorse. Upplevde det inte som halt, det var välgrusat.

Någon som varit i Skatås idag eller igår och sprungit? Behövs dubbade skor?

Thomas:
Oftast räcker det med att bara fråga i en tråd.

Citat från Jogg.se (29 januari 2011 - 17:30)
"Jag sprang 8:an idag och det gick jättebra, fint fäste hela vägen till och med i backarna."

Sorry, såg det lite sent. Men den 29:e är ju ett tag sedan...hade hoppats på lite färskare rapport.

Med stövlar går det nog bra...