Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 16:30I tisdags kväll var 8an av blandad kvalité. Stundtals, eller kanske rent av mestadels, ett bart spår men det regnade ju konstant så gott som hela dagen så det var ju dels blött och dels fläckvis halt då det rinner ner smält snö på underliggande islager.
I tisdags kväll var 8an av blandad kvalité. Stundtals, eller kanske rent av mestadels, ett bart spår men det regnade ju konstant så gott som hela dagen så det var ju dels blött och dels fläckvis halt då det rinner ner smält snö på underliggande islager.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 17:12Pendelsträckan parkeringen-vid-brudaremossen till Lilla-delsjön-mot-Bertilssons var ivf helt OK. Jag tog det lite försiktigt nedför backen ned mot Stora Delsjön, men det gick allt att springa odubbat.
Pendelsträckan parkeringen-vid-brudaremossen till Lilla-delsjön-mot-Bertilssons var ivf helt OK. Jag tog det lite försiktigt nedför backen ned mot Stora Delsjön, men det gick allt att springa odubbat.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 19:14"Men den 29:e är ju ett tag sedan"
Fast det har ju inte kommit någon snö eller varit kallt sedan dess så om det såg bra ut då så lär det inte vara sämre nu.
"Men den 29:e är ju ett tag sedan"
Fast det har ju inte kommit någon snö eller varit kallt sedan dess så om det såg bra ut då så lär det inte vara sämre nu.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 20:00Den "är" sämre idag! Iaf nu när det är runt nollan ,ev någon minusgrad i skatås!Lämnade broddarna i bilen vilket inte var ett klokt val! Visst är det grus här och där,men där emellan var det rejält halkigt på sina ställen!
Den "är" sämre idag! Iaf nu när det är runt nollan ,ev någon minusgrad i skatås!Lämnade broddarna i bilen vilket inte var ett klokt val! Visst är det grus här och där,men där emellan var det rejält halkigt på sina ställen!
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 20:15Kan meddela att det var is på 60% av grusåttan idag, halt som f-n mao. Resten av barmark. Hade jag vetat hade jag tagit dubbade skor men nu körde jag i vanliga.
Kan meddela att det var is på 60% av grusåttan idag, halt som f-n mao. Resten av barmark. Hade jag vetat hade jag tagit dubbade skor men nu körde jag i vanliga.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 20:25Det är töväder, då sjunker gruset in i isen.
Det är töväder, då sjunker gruset in i isen.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 21:13Och någon minus ikväll,ingen bra kombination!
Och någon minus ikväll,ingen bra kombination!
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 21:31Sprang också en bit på 8an ikväll, från Skatås till Svarttjärn. Har ju krupit ner under nollan vilket jag inte riktigt var beredd på, så det var svarhalka på vägen dit och ishalka på 8an.
Var ju bara precis vid Härlanda Tjärns badplats där solen legat på
Sprang också en bit på 8an ikväll, från Skatås till Svarttjärn. Har ju krupit ner under nollan vilket jag inte riktigt var beredd på, så det var svarhalka på vägen dit och ishalka på 8an.
Var ju bara precis vid Härlanda Tjärns badplats där solen legat på
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 20:53Nägon som har varit i Skatås idag?
Är det halt?
Nägon som har varit i Skatås idag?
Är det halt?
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 16:11Lägesrapport söndag eftermiddag:
Till största delen riktigt bra men där det är sämre är det riktigt illa. I backen strax efter sex kilometer (medurs) är det rena isgatan och vid parkeringen efter backhoppningsbacken är det också väldigt halt.
Lägesrapport söndag eftermiddag:
Till största delen riktigt bra men där det är sämre är det riktigt illa. I backen strax efter sex kilometer (medurs) är det rena isgatan och vid parkeringen efter backhoppningsbacken är det också väldigt halt.