Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa i Skatås
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte besöka Gbg imorgon onsdag 22/2, och ev ta en tur i Skatås - antingen 8:an eller milen. Behövs det Icebug (el motsv) eller funkar det med vanliga löpardojjor?

Åttan är fullt springbar utan broddar, även om den är lite knagglig och hård på sina ställen. Milen kan jag inte svara på, men jag tvivlar på att den är grusad eftersom inte femman är det.

Nån som vet?

Det enda spåret som är hyfsat springbart utan broddar är åttan. Övriga är rena iskanan.

Och Magnus, i morgon är det tisdag... 😉

@ DJ T - Absolut 😀

Tack för infon!

Någon som varit i Skatås på morgonen? var ju snorhalt på gatorna idag så är en aning orolig... Broddar på?

Broddar på!

5:an är inte särskilt kul att springa, Milen var trevligare. 8:an vet jag inte så mycket om, men jag skulle ta på broddarna för säkerhets skull!

Hur trevlig är milen? Delvis isfritt, eller?

Nä, bara is.

Delvis isfrit? Definera 😉

Det viss vissa partier som är isfria, men inte längre än ett par 10m åt gången. Trevlig är det för att isen är dubbvänlig och inte lika hård som på 5:an. Bitarna på 5:an slet väldigt på mig. Om det nu var fysiskt eller psykiskt

Erik: nä, nu har du fel. Det finns partier med barmark på milslingan. Det finns det dock inte på 5:an. Men som sagt, inte så långa bitar. En isfri uppförsbacke hittade jag dock, om man vill köra backintervaller.

Och ett napptroll i ett träd hittade jag o