Quote from Guest on 27 February 2011, 22:42Jag funderar på att ta med min ena dotter ut och springa lite. Hon blir 9 år till sommaren och hon skulle behöva röra lite på sig om man säger så.
Vanligtvis cyklar vi mycket men med den här vargavintern vi haft har det inte varit möjligt (eftersom cyklar
Jag funderar på att ta med min ena dotter ut och springa lite. Hon blir 9 år till sommaren och hon skulle behöva röra lite på sig om man säger så.
Vanligtvis cyklar vi mycket men med den här vargavintern vi haft har det inte varit möjligt (eftersom cyklar
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 22:52Nina, jag vet ingenting om att löpträna med barn, men jag kom ihåg denna tråden:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=835699
Det viktigaste tror jag är att hon tycker det är roligt. Tycker hon det är roligt överanstränger/skadar hon sig n
Nina, jag vet ingenting om att löpträna med barn, men jag kom ihåg denna tråden:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=835699
Det viktigaste tror jag är att hon tycker det är roligt. Tycker hon det är roligt överanstränger/skadar hon sig n
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 22:52Spring "knasigt", dvs gör lite indianhopp, spring i snirklar runtr träd, lek följa John. Ut i skogen!
Det gillade mina barn.
Spring "knasigt", dvs gör lite indianhopp, spring i snirklar runtr träd, lek följa John. Ut i skogen!
Det gillade mina barn.
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 23:15Låt henne bestämma tempot och få det så mycket likt en lek som möjligt. Här är lite exempel på saker jag gjort med mina kusiner:
* Längdskidor ut på isen för att pimpla/fika eller göra någonting annat. Sist gav vi oss ut till en ö i skärgården och besökt
Låt henne bestämma tempot och få det så mycket likt en lek som möjligt. Här är lite exempel på saker jag gjort med mina kusiner:
* Längdskidor ut på isen för att pimpla/fika eller göra någonting annat. Sist gav vi oss ut till en ö i skärgården och besökt
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 04:55Min son är 13 och åkte redan för ett par år sedan en mil på skidor, kunde springa iaf 5 km. (Har då ingen träningstradition vare sig från mammas eller pappas sida av släkten...) Det är inga problem för barn att röra på sig även i den utsträckningen, det ä
Min son är 13 och åkte redan för ett par år sedan en mil på skidor, kunde springa iaf 5 km. (Har då ingen träningstradition vare sig från mammas eller pappas sida av släkten...) Det är inga problem för barn att röra på sig även i den utsträckningen, det ä
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 08:51Jag har haft min sjuåring med mig vid två tillfällen då han själv velat följa med på mina turer. Man får vara beredd på att sänka ambitionsnivån till noll. Springa till tjorren och handla till lördagskvällen, springa och busringa på en kompis dörr, spring
Jag har haft min sjuåring med mig vid två tillfällen då han själv velat följa med på mina turer. Man får vara beredd på att sänka ambitionsnivån till noll. Springa till tjorren och handla till lördagskvällen, springa och busringa på en kompis dörr, spring
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 08:52Gör det roligt. Att springa "en runda" är ett jäkligt vuxet sätt att träna, och kan upplevas som ganska enformigt. Ett förslag som går liite utanför det du frågar efter ("hur långt kan jag springa med min dotter?" ) men som ändå är inom ramen ("min dotter
Gör det roligt. Att springa "en runda" är ett jäkligt vuxet sätt att träna, och kan upplevas som ganska enformigt. Ett förslag som går liite utanför det du frågar efter ("hur långt kan jag springa med min dotter?" ) men som ändå är inom ramen ("min dotter
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 09:38Jag och min grabb brukar springa parkour. Grabben hoppar över räcken, bänkar och snurrar runt gatlycklestolpar. Han springer dubbelt så långt. Själv får jag jogga mycket sakta. Vi har också gjort filmer med häftiga klipp när han slår kullerbyttor efter hö
Jag och min grabb brukar springa parkour. Grabben hoppar över räcken, bänkar och snurrar runt gatlycklestolpar. Han springer dubbelt så långt. Själv får jag jogga mycket sakta. Vi har också gjort filmer med häftiga klipp när han slår kullerbyttor efter hö
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 10:16Väldigt bra tips med lek i löpningen med barnen. Sedan avgörs givetvis barnens personlighet vad som funkar och alla känner vi väl våra egna barn bäst. Det allra viktigaste är dock att de vill själva. Jag har löpt på en hel del nu och igår sa min son plöts
Väldigt bra tips med lek i löpningen med barnen. Sedan avgörs givetvis barnens personlighet vad som funkar och alla känner vi väl våra egna barn bäst. Det allra viktigaste är dock att de vill själva. Jag har löpt på en hel del nu och igår sa min son plöts
Quote from Funbeat user on 28 February 2011, 10:19Mina barn (11 år) har tränat löpning i tre år och tycker att det är roligt. De tränar med en klubb som varierar träningen på alla sätt. Vi springer tillsammans ibland men då är det mycket lek och eller så springer vi hem från något (från farmor eller affä
Mina barn (11 år) har tränat löpning i tre år och tycker att det är roligt. De tränar med en klubb som varierar träningen på alla sätt. Vi springer tillsammans ibland men då är det mycket lek och eller så springer vi hem från något (från farmor eller affä