Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med barn?
You need to log in to create posts and topics.

Se upp för vuxenskor i miniformat dock. De är ofta felaktigt utformade för barnfötter. Broskdelarna i foten är inte hel ombildade till ben förrän sent i tonåren, och styva eller smala skor kan ge skador. Breda, flexibla skor med tunn sula lär vara bäst.

Tunna sneakers för min grabb

Viktor, jag tror att även vuxna skulle ha väldigt kul om du blev "personlig tränare".

Arg dinosaurie, vattenpistoler.. (H:)

Hur bra som helst!! (t+)

Ja, jag tycker också att Viktors inlägg var inspirerande. (t+)

Samt Micke längre upp i tråden - det måste vara hur kul som helst att ha en kusin som dig. 🙂

Mina barn tränar orientering och det är ett jättebra sätt att få in löpträning. Det blir mycket intervaller för de har en tendens att springa i maxtempo och sen behöver de vila. 😀 10-åringen har dock kommit på hur man håller ett jämnt tempo. Det blir oft

Jag började på allvar med löpningen när jag var åtta. Skorna var vanliga gymnastikskor eller vad man ska kalla dem.

Jag sprang t.ex. lilla gbg varvet med och lite sådana saker. Det var kul. 🙂

Jag tror i alla fall att det är viktigt med bra skor vid lite längre sträckor. Även för barn. Lilla Göteborgsvarvet är ju bara 1,3 km för en 9-åring så där spelar det väl inte så stor roll.

Vid joggingturer på upp mot 5 km i inte bara vackert väder så bl

Folk tycker ju olika vad som är bra skor har jag förstått 😀

Ingen som föreslagit barfota? 😛

Ang. barfota så var jag på en Pose-kurs och där menade föreläsaren att barn har ett perfekt löpsteg som sedan förstörs med allt för uppbyggda moderna löparskor som är konstruerade för att kompensera för diverse skavanker.

Sant eller inte?