Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 20:41Det är nog bra idealiserat att påstå att alla barn har ett perfekt löpsteg.
Det är nog bra idealiserat att påstå att alla barn har ett perfekt löpsteg.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 20:48Ja då har dom inte sett min Filip "springa" 🙂
Men jag tror det är nåt han kommer att finna om vi får vara ut några fler vändor i vår. Just nu är det full fart i 50 meter som är roligast och då far ben och armar åt alla håll, med tydliga influenser från
Ja då har dom inte sett min Filip "springa" 🙂
Men jag tror det är nåt han kommer att finna om vi får vara ut några fler vändor i vår. Just nu är det full fart i 50 meter som är roligast och då far ben och armar åt alla håll, med tydliga influenser från
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 21:41Men - barfotafrågan är intressant. Jag håller på att växla över. Mina barn kommer vilja härma mig. Hur ska jag ställa mig till det?
Men - barfotafrågan är intressant. Jag håller på att växla över. Mina barn kommer vilja härma mig. Hur ska jag ställa mig till det?
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 21:43Det är nog inte värre för dem än för dig. Låt de pröva om de vill skulle jag säga.
Det är nog inte värre för dem än för dig. Låt de pröva om de vill skulle jag säga.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 21:49/K-G-mode on
Jag kan inte ens gissa hur många mil jag sprang barfota som barn. Ingen lyfte ett ögonbryn för det. På sommaren fick blev jag lika solbränd ovanpå fötterna som på axlarna och underarmarna (inkl. blåsor). Regniga dagar fick man russintår. Om d
/K-G-mode on
Jag kan inte ens gissa hur många mil jag sprang barfota som barn. Ingen lyfte ett ögonbryn för det. På sommaren fick blev jag lika solbränd ovanpå fötterna som på axlarna och underarmarna (inkl. blåsor). Regniga dagar fick man russintår. Om d
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 10:17Klart ungarna ska vara barfota om de vill det. Om ni inte kutar i stadsmiljö dagen efter studenten...
Klart ungarna ska vara barfota om de vill det. Om ni inte kutar i stadsmiljö dagen efter studenten...
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 10:43Glaskross är väl iofs en överdriven fara. Jag brukar gå och springa rakt igenom det utan någonsin ha skurit mig. Däremot kan stenar, trottoarkanter, kottar, rötter, stubb m m orsaka lite sår ibland, men det går över. Men det är klart: Soc och den allmänna
Glaskross är väl iofs en överdriven fara. Jag brukar gå och springa rakt igenom det utan någonsin ha skurit mig. Däremot kan stenar, trottoarkanter, kottar, rötter, stubb m m orsaka lite sår ibland, men det går över. Men det är klart: Soc och den allmänna
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 13:51Ang. belastning... Kvadreringregeln är väl att hälften så lång, en fjärdedel så stor yta, en åttondel av vikten. Men nu har ju inte barn samma proportioner som vuxna men det är nåt att utgå från
Ang. belastning... Kvadreringregeln är väl att hälften så lång, en fjärdedel så stor yta, en åttondel av vikten. Men nu har ju inte barn samma proportioner som vuxna men det är nåt att utgå från
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 16:30När det gäller små barn må de vara okoordinerade men brukar ha ett mjukt fint steg och barn älskar att springa barfota och slänger av sig skor och strumpor så fort de får tillfälle. Det är inte så konstigt eftersom det är naturligt för fötterna att vara b
När det gäller små barn må de vara okoordinerade men brukar ha ett mjukt fint steg och barn älskar att springa barfota och slänger av sig skor och strumpor så fort de får tillfälle. Det är inte så konstigt eftersom det är naturligt för fötterna att vara b
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 16:47Ja pronering, liksom vänsterhänthet, är ett riktigt gissel för barn...
Ja pronering, liksom vänsterhänthet, är ett riktigt gissel för barn...