Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 13:28Många verkar använda mat/fika/godis som en anledning att springa. Typ springa till kiosken, springa nånstans och fika osv. Men eftersom det står att dottern minst sagt behöver motion så tror jag inte att det är så bra att börja förknippa träningen med bel
Många verkar använda mat/fika/godis som en anledning att springa. Typ springa till kiosken, springa nånstans och fika osv. Men eftersom det står att dottern minst sagt behöver motion så tror jag inte att det är så bra att börja förknippa träningen med bel
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 13:30Jag tar tillbaka att "många" tycker att man ska belöna med mat. Borde läsa hela tråden innan jag uttalar mig. MEN jag tycker ändå mitt inlägg har en poäng.
Lycka till med träningen!
Jag tar tillbaka att "många" tycker att man ska belöna med mat. Borde läsa hela tråden innan jag uttalar mig. MEN jag tycker ändå mitt inlägg har en poäng.
Lycka till med träningen!
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 14:15Jag har ännu inte behövt locka F med nånting. Men om vi kommer till det läget så blir det nog ankmatning vid Lötsjön 🙂
Jag har ännu inte behövt locka F med nånting. Men om vi kommer till det läget så blir det nog ankmatning vid Lötsjön 🙂
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 21:03Förstår kanske lite vad du menar Anna. Men det är förmodligen bättre att barnen förknippar mat/fika/godis med träning än med exempelvis tv-tittande på lördagskvällen. Vätske- och matkontroller uppfanns ju av en anledning. Om man tidigt ger barnen vanan at
Förstår kanske lite vad du menar Anna. Men det är förmodligen bättre att barnen förknippar mat/fika/godis med träning än med exempelvis tv-tittande på lördagskvällen. Vätske- och matkontroller uppfanns ju av en anledning. Om man tidigt ger barnen vanan at
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 23:11Jag har tagit med mina tjejer på cykel då jag springer. Dom cyklar med min vattenflaska i cykelkorgen. I uppförsbackarna har jag hittills fått knuffa på, men i år lär jag få ligga på som en rem för att hänga med. Men som tidigare inlägg har vi dragit runt
Jag har tagit med mina tjejer på cykel då jag springer. Dom cyklar med min vattenflaska i cykelkorgen. I uppförsbackarna har jag hittills fått knuffa på, men i år lär jag få ligga på som en rem för att hänga med. Men som tidigare inlägg har vi dragit runt
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 07:38Pinnintervaller, hmm 😀
Det måste jag köra med mina högstadieklasser i motionsspåret.
Pinnintervaller, hmm 😀
Det måste jag köra med mina högstadieklasser i motionsspåret.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 10:10Gör det David! Jag plockade upp idén från en kompis och det är grymt roligt. Om man vill köra med sin träningspartner släpper man pinnen i början av en backe. Den gesten riskerar ju i och för sig att komma i retur.
Gör det David! Jag plockade upp idén från en kompis och det är grymt roligt. Om man vill köra med sin träningspartner släpper man pinnen i början av en backe. Den gesten riskerar ju i och för sig att komma i retur.
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 14:28Viktor W: Annas poäng verkade snarare vara att man inte ska lära barnen att se mat som belöning (eller tröst). Man ska låta mat vara mat, och godis får vara godis, men man ska inte koppla belöning till mat. Man kan ju faktiskt röra på sig för att det är r
Viktor W: Annas poäng verkade snarare vara att man inte ska lära barnen att se mat som belöning (eller tröst). Man ska låta mat vara mat, och godis får vara godis, men man ska inte koppla belöning till mat. Man kan ju faktiskt röra på sig för att det är r
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 20:25Jo, jag förstår. Men det är nog få barn/ungdomar/vuxna som leker och idrottar med en måltid/godisbit som största lockbete. Glädjen i att röra sig måste bo i första rummet om det ska bli något röra på sig av. Men av träning blir man hungrig och törstig, så
Jo, jag förstår. Men det är nog få barn/ungdomar/vuxna som leker och idrottar med en måltid/godisbit som största lockbete. Glädjen i att röra sig måste bo i första rummet om det ska bli något röra på sig av. Men av träning blir man hungrig och törstig, så
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 20:33Jag vill tacka er alla för alla bra och roliga tips jag fått!! 😀 Ledsen att jag inte svarat tidigare men yttre omständigheter (läs iPhone) har gjort det krångligt att svara på inlägg här.
Jag har köpt ett löparset till dottern varav en jacka i neonrosa.
Jag vill tacka er alla för alla bra och roliga tips jag fått!! 😀 Ledsen att jag inte svarat tidigare men yttre omständigheter (läs iPhone) har gjort det krångligt att svara på inlägg här.
Jag har köpt ett löparset till dottern varav en jacka i neonrosa.