Quote from Guest on 25 October 2011, 11:54Hej,
Brukar ni springa med eller mot trafiken när ni har pannlampa och en röd lampa bak. Normalt springer man mot trafiken men med lampor känns det som om det stör mindre om man springer med trafiken. Hur resonerar ni andra? Jag springer på landsvägar m
Hej,
Brukar ni springa med eller mot trafiken när ni har pannlampa och en röd lampa bak. Normalt springer man mot trafiken men med lampor känns det som om det stör mindre om man springer med trafiken. Hur resonerar ni andra? Jag springer på landsvägar m
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 12:04Mot, såklart! Alltid!
Kanske främst för att alltid se tydligt när det kommer ett fordon, det kan hända att föraren inte ser dig i tid... och springer du med kan en olycka lätt hända!
Mot, såklart! Alltid!
Kanske främst för att alltid se tydligt när det kommer ett fordon, det kan hända att föraren inte ser dig i tid... och springer du med kan en olycka lätt hända!
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 12:13På den sida av vägen man skall vara om man inte är ett fordon: vänster.
Med andra ord: mot trafiken.
På den sida av vägen man skall vara om man inte är ett fordon: vänster.
Med andra ord: mot trafiken.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 12:25Alltid mot trafiken før att synas så bra som møjligt. Om møjligt vinklar jag undan lampan/håller handen før nær jag får møte så att jag inte blændar føraren.
Alltid mot trafiken før att synas så bra som møjligt. Om møjligt vinklar jag undan lampan/håller handen før nær jag får møte så att jag inte blændar føraren.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 12:25Minnesregel som min far lärde mig:
Finns det trottoar går man på den.
Finns det ingen trottoar går man på den...vänstra sidan av vägen. 😀
Minnesregel som min far lärde mig:
Finns det trottoar går man på den.
Finns det ingen trottoar går man på den...
vänstra sidan av vägen. 😀
Quote from Elias Engqvist on 25 October 2011, 12:39Håller med - alltid mot trafiken - och pannlampan kan man ju ha nedvinklad hela tiden - man springer ju inte så fort att man måste se 50m framåt precis!
Håller med - alltid mot trafiken - och pannlampan kan man ju ha nedvinklad hela tiden - man springer ju inte så fort att man måste se 50m framåt precis!
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 12:47Tack för hjälpen. Det blir mot trafiken med pannlampan på.
Tack för hjälpen. Det blir mot trafiken med pannlampan på.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 13:56Efter att ha blivit jagad och utskälld av bländad bilist, är jag noga med att vika ner lampan (och köra på lägsta effekt).
Efter att ha blivit jagad och utskälld av bländad bilist, är jag noga med att vika ner lampan (och köra på lägsta effekt).
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 14:19Tänk om man skulle jaga och skälla ut alla bilister som inte växlar ner till halvljus när man går eller springer. Har jag med mig lampa brukar jag blända dem som bländar mig.
Tänk om man skulle jaga och skälla ut alla bilister som inte växlar ner till halvljus när man går eller springer. Har jag med mig lampa brukar jag blända dem som bländar mig.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 14:24Låter väldigt dumt att blända föraren av ett fordon bara för att ge igen.
Låter väldigt dumt att blända föraren av ett fordon bara för att ge igen.