Quote from Fredric Lagerström on 25 October 2011, 14:43Jag försöker blända alla bilister som bländar mej. Fylld av vrede siktar jag på föraren. Högsta njutningen är när bilen tvingas stanna. Ha ha ha ha.
Jag försöker blända alla bilister som bländar mej. Fylld av vrede siktar jag på föraren. Högsta njutningen är när bilen tvingas stanna. Ha ha ha ha.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 14:58Är väl bara bra att bilföraren inte bländar av för en löpare? Han behåller sin goda sikt, det kan ju komma fler löpare, fotgängare, djur etc... som dessutom kanske inte har pannlampa som jag har och därför syns dåligt.
Jag som springer behöver bara titta
Är väl bara bra att bilföraren inte bländar av för en löpare? Han behåller sin goda sikt, det kan ju komma fler löpare, fotgängare, djur etc... som dessutom kanske inte har pannlampa som jag har och därför syns dåligt.
Jag som springer behöver bara titta
Quote from Elias Engqvist on 25 October 2011, 15:17H*n ska blända av! H*n får väl minska farten om det är risk för att inte se nåt. Det är detsamma som då h*n möter bussar, mopeder mm mm... Om man tittar ner ser man inte om den mötande bilisten håller ut och kan därmed bli påkörd. Vad var det då för menin
H*n ska blända av! H*n får väl minska farten om det är risk för att inte se nåt. Det är detsamma som då h*n möter bussar, mopeder mm mm... Om man tittar ner ser man inte om den mötande bilisten håller ut och kan därmed bli påkörd. Vad var det då för menin
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 15:32Vänster sida om jag absolut måste springa på en bilväg.
Bilister som inte bländar av ska lära sig visa vanlig grundläggande hyfs & hänsyn mot andra trafikanter. Och ju starkare pannlampa ju snabbare lär de sig 😉
Vänster sida om jag absolut måste springa på en bilväg.
Bilister som inte bländar av ska lära sig visa vanlig grundläggande hyfs & hänsyn mot andra trafikanter. Och ju starkare pannlampa ju snabbare lär de sig 😉
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 15:53Har aldrig haft det minsta problem med att se var bilen är trots att jag brukar sänka blicken lite. Undviker dessutom alla dumheter med att blända föraren. Risken borde vara mycket större att en bländad bilist kör på mig än en med god sikt.
För min del ä
Har aldrig haft det minsta problem med att se var bilen är trots att jag brukar sänka blicken lite. Undviker dessutom alla dumheter med att blända föraren. Risken borde vara mycket större att en bländad bilist kör på mig än en med god sikt.
För min del ä
Quote from Camilla Höög on 25 October 2011, 15:56Ni är medvetna om att bilister inte är skyldiga att blända av för fotgängare? Anledningen till det är att det är bättre att fordonsföraren ser fotgängaren än att fotgängaren inte ska bli bländad.
Ni är medvetna om att bilister inte är skyldiga att blända av för fotgängare? Anledningen till det är att det är bättre att fordonsföraren ser fotgängaren än att fotgängaren inte ska bli bländad.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 16:01Jag försöker att alltid visa hänsyn i trafiken och förväntar mig precis samma sak tillbaka.
Jag försöker att alltid visa hänsyn i trafiken och förväntar mig precis samma sak tillbaka.
Quote from Elias Engqvist on 25 October 2011, 16:13Anders A. Är bilster nånsin skyldiga att blända av? Sen kan man ju resonera om det är trafiksäkert eller ej. Jag bara undrar? (Det var längesen jag tog körkort (och jag är mycket noga med att blända av både då jag ligger bakom och då jag möter fordon såvä
Anders A. Är bilster nånsin skyldiga att blända av? Sen kan man ju resonera om det är trafiksäkert eller ej. Jag bara undrar? (Det var längesen jag tog körkort (och jag är mycket noga med att blända av både då jag ligger bakom och då jag möter fordon såvä
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 16:23Bilister är skyldiga att blända av när de möter ett tåg.
Bilister är skyldiga att blända av när de möter ett tåg.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 16:35Bilister är skyldiga att blända av för att undvika att blända föraren i andra fordon.
Bilister är skyldiga att blända av för att undvika att blända föraren i andra fordon.