Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 19:17Jag blir ofta bländad när jag springer längs landsvägen. Bilar där jag bor har ofta ett gäng extralysen också, så de bländar rejält! Jag blir blind för upp till en halv minut av det skarpa skenet och det är lång tid att vänd bort blicken från vägen.
I de
Jag blir ofta bländad när jag springer längs landsvägen. Bilar där jag bor har ofta ett gäng extralysen också, så de bländar rejält! Jag blir blind för upp till en halv minut av det skarpa skenet och det är lång tid att vänd bort blicken från vägen.
I de
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 19:31Jag körde en natt för ett antal år sedan på vägen mellan Örbyhus och Tierp där järnvägen går ganska så nära vägen typ...Mötte en med världens helljus på och jag bländade då av och det gjorde han oxo.....Det var tåget som jag mötte....Hoppsan..???!!!!..å v
Jag körde en natt för ett antal år sedan på vägen mellan Örbyhus och Tierp där järnvägen går ganska så nära vägen typ...Mötte en med världens helljus på och jag bländade då av och det gjorde han oxo.....Det var tåget som jag mötte....Hoppsan..???!!!!..å v
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 19:44Christer - det kanske bara är du och Anna som inte har kommit på att man kan sätta upp handen som skydd för ögonen ("skygglapp" så att man bara ser marken en bit framåt) den korta stunden tills bilen passerat så man slipper bli så vansinnesbländad? Hämnd
Christer - det kanske bara är du och Anna som inte har kommit på att man kan sätta upp handen som skydd för ögonen ("skygglapp" så att man bara ser marken en bit framåt) den korta stunden tills bilen passerat så man slipper bli så vansinnesbländad? Hämnd
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 19:47Karin: mig hjälpte det inte.
Karin: mig hjälpte det inte.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 19:50Jag blir inte bländad om jag bara tänker på att inte för en sekund titta in i billysena utan titta ner på marken framför mig. Det är ruskigt obehagligt att köra bil i mörker på halvljus på vägar där löpare får vara (icke motorväg) tycker jag så jag har fu
Jag blir inte bländad om jag bara tänker på att inte för en sekund titta in i billysena utan titta ner på marken framför mig. Det är ruskigt obehagligt att köra bil i mörker på halvljus på vägar där löpare får vara (icke motorväg) tycker jag så jag har fu
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 19:53Löpare som är vettigt klädda, dvs med reflexer, syns precis lika bra i halvljus som i helljus.
Dumt ordval förresten - det låter ju som om halvljuset vore en minskad variant av standarden helljus.
Det går alldeles utmärkt att köra med halvljus.
Löpare som är vettigt klädda, dvs med reflexer, syns precis lika bra i halvljus som i helljus.
Dumt ordval förresten - det låter ju som om halvljuset vore en minskad variant av standarden helljus.
Det går alldeles utmärkt att köra med halvljus.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 19:53Ehhh...många inlägg...
Jag gör så här:
Springer jag på bilväg springer jag på vänster sida och vid möte med bilist så bländar jag av alt. sätter handen för om det verkar störa bilisten. Jag vill dock synas...så det blir med lite finess.Sedan kan man, so
Ehhh...många inlägg...
Jag gör så här:
Springer jag på bilväg springer jag på vänster sida och vid möte med bilist så bländar jag av alt. sätter handen för om det verkar störa bilisten. Jag vill dock synas...så det blir med lite finess.Sedan kan man, so
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 20:07Kan intyga att man ser nada även på en GC-bana parallellt med en landsväg. Som glasögonbärare ser man ännu mindre. Synnerligen obehagligt om man dessutom kommer med hög fart på cykel lr speedskates (som inte har nån broms)
Men för endast 1500 kr blir det
Kan intyga att man ser nada även på en GC-bana parallellt med en landsväg. Som glasögonbärare ser man ännu mindre. Synnerligen obehagligt om man dessutom kommer med hög fart på cykel lr speedskates (som inte har nån broms)
Men för endast 1500 kr blir det
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 21:43Varför inte också ta med en laser ut på löpningen? Har man tur kan det vara t.ex. en mamma med bilen full med ungar och mamman tänker inte på att löparen tycker hon ska fatta att hon ska blända av. Upp med lasern och på med Magicshinen. Har man tur hamnar
Varför inte också ta med en laser ut på löpningen? Har man tur kan det vara t.ex. en mamma med bilen full med ungar och mamman tänker inte på att löparen tycker hon ska fatta att hon ska blända av. Upp med lasern och på med Magicshinen. Har man tur hamnar
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 21:52Hur går talesättet... Öga för öga, gör hela världen blind!
Hur går talesättet... Öga för öga, gör hela världen blind!