Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är inte ovanligt att när jag springer och möter en bil med helljuset på så räcker det för mej med en liten blick in i bilen med mitt ljus så "plopp" åker bilens helljus av. Bilisten vill inte bli bländad och för att slippa det bländar bilisten av. Det

Vänster sida, pannlampan riktad ordentligt neråt, snabb nickning uppåt (finns det något ord för att nicka uppåt?) _om_ mötande bils helljus bländar för mycket. Brukar funka bra. Håller fullständigt med att man inte skall hämdbländas vare sig man går, spri

Som bilist bländar jag givetvis av om jag möter en cyklist men inte om jag möter en fotgängare.

Problemet är inte att kunna se löparen med reflexväst och pannlampa i halvljus. Problemet är fotgängaren 30 meter bakom i helt mörka kläder utan reflexer.

Krister. Kom ihåg att hämnden är ljuv.

Vad är egentligen allt snack om hämnd? Känner ni verkligen ilningar av hämnd (och glädje?) när ni blinkar till med helljuset till mötande bil som inte har stängt av sitt helljus när ni är ute och kör också?

För att slippa bländande helljus brukar jag ibl

Karin jag har aldrig skrivit att man ska blända bilföraren för att hämnas. Du kanske har blandat ihop mig med nån annan.

Man kan blinka till med pannlampan för att antyda att man blir bländad. F.ö. ska man inte köra så fort så att man inte hinner stanna

Pratar vi ens om samma sak?

Vill återupprepa M, A & CS helt korrekta påståenden. Ni som aldrig varit på en totalt mörk landsväg och känt vanmakten i att vara totalt förblindad samtidigt som en okänd bil närmar sig i hög fart borde prova det först.

Att b

Det gör lika ont att bli påkörd av en bil oavsett om man tycker chauffören förtjänade att bli bländad eller ej.

Som bilist är jag "gentle as a lamb". Bländar av för alla. Det är bara när jag springer längs mörka smala vägar och möter stora hårda bilar med avskyvärt ljus rakt i mitt ansikte som hornen växer ut.

Jag anser personligen att löpare på den här typen av

I vintras när jag sprang med pannlampa och mot trafiket så upplevde jag inte att det var något problem. Vägen jag sprang på var smal och helt becksvart. Jag kunde tydligt se att bilisterna upptäckte pannlampan, funderade på vad det kunde vara, saktade ner