Quote from Guest on 13 March 2009, 23:38Det är väldigt sällan jag gör det själv men när jag väl gör det så kör jag enbart med musik som har rätt kadens för det pass jag tänkt köra.
Jag började köra med det förra vintern för att lära mig hålla högre stegfrekvens.Tänkte bara kolla om det är någ
Det är väldigt sällan jag gör det själv men när jag väl gör det så kör jag enbart med musik som har rätt kadens för det pass jag tänkt köra.
Jag började köra med det förra vintern för att lära mig hålla högre stegfrekvens.
Tänkte bara kolla om det är någ
Quote from Funbeat user on 13 March 2009, 23:48Jag satt och tänkte på att göra just detta häromdan och testade då programmet du länkar till, men efter att det strulade läste jag lite i forumen på tillverkarens hemsida. Det verkar som att programmet skriver siffrorna efter kommateringen fel i taggen så
Jag satt och tänkte på att göra just detta häromdan och testade då programmet du länkar till, men efter att det strulade läste jag lite i forumen på tillverkarens hemsida. Det verkar som att programmet skriver siffrorna efter kommateringen fel i taggen så
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 12:04Oj precis vad jag letat efter - måste testas genast!
Oj precis vad jag letat efter - måste testas genast!
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 18:17Ett tips är att snabbt lyssna igenom låtlistorna innan du sticker ut, jobbigt att behöva byta låt bara för att programmet inte kunnat avgöra vilken bpm en viss låt verkligen har, samt att vissa låtar ändrar takt under låten.
Sen är ju inte alla låtar bra
Ett tips är att snabbt lyssna igenom låtlistorna innan du sticker ut, jobbigt att behöva byta låt bara för att programmet inte kunnat avgöra vilken bpm en viss låt verkligen har, samt att vissa låtar ändrar takt under låten.
Sen är ju inte alla låtar bra
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 19:51Min iPod är full med barnvisor och sagor av Astrid Lindgren som kommer då och då när jag är ute o kutar - lite lätt irriterande 😉
Om jag t.o.m. kan få till BPM är jag mer än nöjd...
Min iPod är full med barnvisor och sagor av Astrid Lindgren som kommer då och då när jag är ute o kutar - lite lätt irriterande 😉
Om jag t.o.m. kan få till BPM är jag mer än nöjd...
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 20:17Elasta, du borde göra en spellista med ditt eget muskval istället för att bara spela upp hela bibloteket.
Alternativt, om du inte vill synka just ljudböcker, barnlåtar och sånt, avmarkera det lilla krysset framför dom låtarna i iTunes. Då synkas dom inte
Elasta, du borde göra en spellista med ditt eget muskval istället för att bara spela upp hela bibloteket.
Alternativt, om du inte vill synka just ljudböcker, barnlåtar och sånt, avmarkera det lilla krysset framför dom låtarna i iTunes. Då synkas dom inte
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 20:54Tack Peter 🙂
Jag vet att jag borde göra en spellista! Har verkat så jobbigt bara (H)
Det där med kryssrutan visste jag inte - bra! Har tagit bort låtarna helt från iTunes förut.Mitt problem just nu är att iTunes har ju skapat filer av typ .m4a och de
Tack Peter 🙂
Jag vet att jag borde göra en spellista! Har verkat så jobbigt bara (H)
Det där med kryssrutan visste jag inte - bra! Har tagit bort låtarna helt från iTunes förut.
Mitt problem just nu är att iTunes har ju skapat filer av typ .m4a och de
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 21:24peppande musik rekommenderas, are you dead yet med Children of Bodom kan vara nåt för den som gillar sånt
peppande musik rekommenderas, are you dead yet med Children of Bodom kan vara nåt för den som gillar sånt
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 22:35För mig funkade m4a alldeles utmärkt i MixMeister. Dock kan varken den eller andra programvaror avgöra BPM om det är någon typ av drm-skydd på filen. Jag får dock väldigt dåliga resultat både av MixMeister och andra program, men tror mig ha funnit att pro
För mig funkade m4a alldeles utmärkt i MixMeister. Dock kan varken den eller andra programvaror avgöra BPM om det är någon typ av drm-skydd på filen. Jag får dock väldigt dåliga resultat både av MixMeister och andra program, men tror mig ha funnit att pro
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 22:41Mycket bra tips. Är det någon som samtidigt kan tipsa om en lämplig (helst hyffsat billig) mp3-spelare att springa med.
Den borde väl vara:
- liten och lätt
- vara lätt att hantera medan man springerUtöver det får den ju gärna ha löpningsspecifika fun
Mycket bra tips. Är det någon som samtidigt kan tipsa om en lämplig (helst hyffsat billig) mp3-spelare att springa med.
Den borde väl vara:
- liten och lätt
- vara lätt att hantera medan man springer
Utöver det får den ju gärna ha löpningsspecifika fun