Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med närmast sörjande
You need to log in to create posts and topics.

Brukar ni springa med er partner?

Hur går det till? Håller ni samma tempo eller springer ni ifrån varandra efter ett tag?
Främst undrar jag över heterosexuella par, för där blir skillnaderna störst.

Min kille springer alltid ifrån mig sista kilometern,

Det funkade ganska bra att springa med tjejen när jag kom tillbaka från skada och fick ta det lite lugnt. Det torde också funka ok om den bättre springer vesäntligt mkt längre för att sedan joina på sista halvmilen eller så. Att köra intervall runt tjejen

Lite åt intervallhållet blir det väl. Vi springer ihop en stund, sen kommer jag före, och då passar jag på att springa i mitt tempo, sen vänder jag och möter upp, vänder om igen ock springer ikapp. Sen springer vi ihop igen en stund, tills allt upprepar s

Jag springer mycket sällan med min sambo, mest för att han är mycket långsammare och mycket mindre uthållig än jag (H) Om vi springer tillsammans är det lätta joggingpass för mig och normala pass för honom.

Nej, jag springer varken med min sambo eller någon annan, det funkar inte. Det närmaste vi kommer att springa tillsammans är om vi tillsammans åker till ett spår och han tar en längre och jag en kortare runda (alt. att han springer två varv).

I senaste Aktiv Träning (vilket är ett väldigt korkat namn på en tidning, om jag får säga vad jag tycker) står det om att träna med sin partner & familj. Om jag har förstått det rätt vänder sig Aktiv Träning till män, speciellt av den artikeln att döma då

Mina tidigare killar har jag hatat att springa med, eftersom de så uppenbart var mycket bättre och jag blev alltid dödstrött av att dom sprang där och snackade helt oberörda. De var allihop orienterare eller längdskidåkare. Men nu är jag gift med en gamma

De där fotbollsspelarna är inte så uthålliga.

Jodå, dom kan göra såna där ruscher hur många ggr som helst! Men inte springa i ett sträck nån längre tid...
JAg vill INTE ha nån diskussion i denna tråd också om hur usel tränade fotbollsspelare är jämfört med cyklister 😉

Efter 45 minuter bruker de vara ganska slaka.