Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med ryggsäck
You need to log in to create posts and topics.

Jag funderar på att skaffa en ryggsäck att ha om jag ska springa till jobbet, eller för långpass. Inte för klumpig men med plats för t ex ombyte. Är det någon som har erfarenhet av att springa med ryggsäck och kan komma med lite tips? Någon modell som rek

Jag hade en 80 liters när jag luffade i latinamerica. I en sådan kan du få plats med kontorsstolen också.

Inte så tokigt, kanske. Jag jobbar på dagis i veckorna så då kan jag ju få plats med några ungar som hemarbete...

Jag springer till och från jobb ibland. Har en 12L Lundhags. Får plats med ombyte, dock inte skor och jacka. Sitter väldigt bra på ryggen och märker inte av den.

Har sprungit en hel del fjällmaror o liknande och även till o från jobbet. C:a 20L är lagom - man kan pressa in alla kläder o skor där (om man inte behöver ytterkläder). Har nu en 18L Haglöfs LIM-säck. Den verkar inte finnas längre - men här finns en efte

Annars finns Fjällräven "Kånken" om du enbart skall kånka lite kläder.
Namnet avslöjar ändamålet!

http://www.theomm.com/ har varit ledande på små lätta ryggsäckar *länge*. 🙂
Salomon har också en del som sitter bra, fast om man har en lång rygg så hamnar midjremmen väl högt...

Kånken funkar ABSOLUT INTE för mig. Den skaver överallt (nacke, mellan armarna).

Jag är kort och har problem med ryggsäckar för de har nästan alltid så långa axelband att de inte går att spänna åt så att de sitter som de ska. Ett tag sprang jag till jobb

Jag kör en Lundhags T32 (egentligen en skridskosäck) som jag får ner en liten bärbar och ombytet i när jag springer hem från jobbet. Den sitter bra och har mjuk höftrem med små fickor för att ladda lite att knapra på om det ska springas längre. Den är lät

Jag har två.

-En everest med vätskesystem som Stadium har sålt ut löjligt billigt (Drygt 1liter)-

-En adidas som inhandlades billigt på Freeport

Adidas modellen är perfekt när jag springer till jobbet och bara har med en luchlåda, nycklar, plånka, enst