Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med ryggsäck
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en 12 liters Bergans Run Light som jag är mycket nöjd med. Sitter perfekt.

Jag använder en Lundhags T24. Rymmer precis lagom och passar riktigt ok på mig som är över två meter

Lätta löparryggsäckar är att föredra, men jag tycker att det funkar med alla ryggsäckar som sitter bra mot ryggen, har avbärarbälte och rem i brösthöjd.

Är det inte klumpigt att springa med ryggsäck?
Jag hade oxå funderat på att springa till jobbet, men jag vill inte ha något på ryggen.

Jag tänker inte på att jag har på mig min ryggsäck mer än första minuten...
...men då är de små, lätta och smidiga också! 🙂

Jag brukar köra med fullpackad 30 litersryggsäck. Tänk på att springa utan att vrida överkroppen eller göra något annat som kan få ryggsäcken att svänga fram och tillbaks. Sedan ska man springa utan att studsa fram.
Det är tungt så det är svårt att hålla

När jag springer - eller cyklar för den delen - till jobbet har jag med mig så lite som möjligt. Ser till att ha rena kläder och skor på plats så jag slipper ta med mig det (garderoben på jobbet är sprängfull, byter ut sortimentet när jag kör bil).

Med

"busskort, körkort, kreditkort, en peng,... plus mobiltelefonen"

Du kör med både bälte och hängslen ser jag;)

jag har lite vatten och kanske en snickers, kanske skulle tatuera in åtminstone personnummret ifall det händer nått...

busskort så jag kan åka del av sträckan om jag är sent ute eller om jag gör mig illa, plus åka hem. Har tre mil till jobbet.

körkort plus kreditkort ifall jag måste handla på lunchen... och ID är bra att ha med sig.

peng samma sak. Why not, liksom. En h