Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med vikter i händerna
You need to log in to create posts and topics.

Tack för alla synpunkter. Klart man kan variera sin löpning med underlag, vått som torrt osv, men jag tycker helt enkelt att det är grymt skönt att ha hantlarna
med sig på löprundan. Narturligtsvis inte varje gång, utan nån gång då och då.
Med vänlig häls

Helt OK. Vi är olika.
Det finns t. o. m. de som går inomhus och lyfter skrot för att bli bättre löpare.
Eller sätter sig i kufiska maskiner för att få obalans i löpkroppen.

😉 😉 😉

Dom fanns väll bara på din tid K-G ? : )

Tillhör dem som lyft mycket skrot genm livet. Och sprungit en hel del. Tror definitivt att rätt styrketräning gör dig till en bättre löpare, och att man kan vara ganska bra löpare även på distans trots muskler på överkroppen. Triatleter är ju t ex inte he

Anekdotisk information: jag minns att när jag var liten på 80-talet fanns det "viktarmband" i frotté att köpa, som man satte på sig vid jogging ("löpning" fanns inte då) för att stärka överkroppen. Sen tror jag att någon kom på att samma armband var skadl

På 90-talet var det vanligt att se mest kvinnor i " power walking ".
De hade vikter i händerna och vevade på.

Med vikter i händerna kommer man ju få en kraftigare pendelrörelse, som bålen i sin tur måste stabilisera för att det inte ska bli crazy bananas. Risken finns ju alltid att man istället börjar springa crazy bananas, just för att det är enklare och skapar

Beroende på utformning kan vikten vara olaglig ex 300 grams "Sap Glove" .... citat
”ser ut som fina läderhandskar” men är ”stoppade med ’fyllning’ (små blykulor) för att skydda bärarens knogar mot slag och stötar ifall någon rusar på dina knogar med sin

En kettleball i varje hand?

Jag överhörde en diskussion som löparlegenden Rune Larsson hade med andra på Stockholm Ultra för ett par veckor sedan.

Han sade att myrlöpning borde vara den mest effektiva träningen.

Jag håller med. Det finns en anledning t

Håller än en gång med Rune Larsson.
Eller snö.

Dristar mig att tro att många skador beror på att löpare testar för kroppen lite väl svåra/underliga rörelser.
Sannolikheten för obalans borde öka, ej minska som profeterna påstår.

Ja, jag är emot gym fö