Quote from Guest on 16 July 2014, 10:51Har kollat runt på lite äldre trådar för tips om fjällöpning inför en planerad runda i fjällen till hösten/september, men tror säkert att det finns mer att hämta hos funbeats medlemmar när det gäller erfarenheter och råd. Vad ska man tänka på? Hur förbere
Har kollat runt på lite äldre trådar för tips om fjällöpning inför en planerad runda i fjällen till hösten/september, men tror säkert att det finns mer att hämta hos funbeats medlemmar när det gäller erfarenheter och råd. Vad ska man tänka på? Hur förbere
Quote from Elias Engqvist on 16 July 2014, 11:01Det beror ju lite på var i fjällen du ska springa - men lite säkerhetsutrustning bör du ha - både mtp skador (tejp, första förband, skavsår...) som dåligt väder (regntät jacka, fleecetröja..) F.ö. är ett bra tips att jogga ganska lugnt, gå i brantare upp
Det beror ju lite på var i fjällen du ska springa - men lite säkerhetsutrustning bör du ha - både mtp skador (tejp, första förband, skavsår...) som dåligt väder (regntät jacka, fleecetröja..) F.ö. är ett bra tips att jogga ganska lugnt, gå i brantare upp
Quote from Funbeat user on 16 July 2014, 11:20Låter superhärligt!
Den distansen varje dag tror jag inte blir några problem. Även om du på grund av kuperad och stökig terräng håller ett klart lägre tempo än vanligt så har du väldigt gott om tid på dig. När jag går med lätt packning (ett par kg) så ta
Låter superhärligt!
Den distansen varje dag tror jag inte blir några problem. Även om du på grund av kuperad och stökig terräng håller ett klart lägre tempo än vanligt så har du väldigt gott om tid på dig. När jag går med lätt packning (ett par kg) så ta
Quote from Funbeat user on 16 July 2014, 16:13Som jag funderar på nu blir det nog storulvån-gåsen-vålåstugorna-helags-sylarna-blåhammaren-storulvån på en vecka ungefär. Jag har hittat en runda nära hemma att träna på, där jag springer väldigt grova, steniga och rotiga stigar i backig bergsmiljö som ä
Som jag funderar på nu blir det nog storulvån-gåsen-vålåstugorna-helags-sylarna-blåhammaren-storulvån på en vecka ungefär. Jag har hittat en runda nära hemma att träna på, där jag springer väldigt grova, steniga och rotiga stigar i backig bergsmiljö som ä
Quote from Funbeat user on 16 July 2014, 22:32Jag har OMM kamleika race smock och den är riktigt skön.
Jag har OMM kamleika race smock och den är riktigt skön.
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 11:42+1 på Christer. Planera gärna också för en vilodag någonstans. Dels kan vädret ställa till det och dels är det ju ingen tävling 🙂
+1 på Christer. Planera gärna också för en vilodag någonstans. Dels kan vädret ställa till det och dels är det ju ingen tävling 🙂
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 13:34Tror det kan vara ide att planera lite flexibelt. Lägg in marginal för vilodag, det kan vara skönt att parkera i en stuga en extra natt, och jogga helt utan ryggsäck en dag.
15-20 km/dag borde fungera om du anpassar tempo, men det beror förstås på hur l
Tror det kan vara ide att planera lite flexibelt. Lägg in marginal för vilodag, det kan vara skönt att parkera i en stuga en extra natt, och jogga helt utan ryggsäck en dag.
15-20 km/dag borde fungera om du anpassar tempo, men det beror förstås på hur l
Quote from Linnea Olsson on 18 July 2014, 08:06Då har vi samma äventyr framför oss Lars. Jag sticker upp till Padjelanta på ett par dagars löpning i augusti. Jag har valt Padjelanta för att det är så otroligt vackert och att det är mera löpvänlig terräng. Lite mera flackt. Jag är van marathon- och ult
Då har vi samma äventyr framför oss Lars. Jag sticker upp till Padjelanta på ett par dagars löpning i augusti. Jag har valt Padjelanta för att det är så otroligt vackert och att det är mera löpvänlig terräng. Lite mera flackt. Jag är van marathon- och ult
Quote from Funbeat user on 18 July 2014, 08:51Tommy: Det blir en fantastisk tur! Kan jag säga utan att ha vandrat i Padjelanta ännu:)
Tommy: Det blir en fantastisk tur! Kan jag säga utan att ha vandrat i Padjelanta ännu:)
Quote from Funbeat user on 18 July 2014, 09:09Kul att se att du splittar distanserna Tommy, jag har också tänkt att kanske dela upp på morgon/ em för att både hålla mer jämn rörelse över dagarna och skona kroppen. Jag har vandrat en del i området jag springer, så jag har en någorlunda bild av det hel
Kul att se att du splittar distanserna Tommy, jag har också tänkt att kanske dela upp på morgon/ em för att både hålla mer jämn rörelse över dagarna och skona kroppen. Jag har vandrat en del i området jag springer, så jag har en någorlunda bild av det hel