Quote from Linnea Olsson on 26 July 2014, 06:40Turen är klar till största delen Lars, men det är alltid något som justeras hela tiden. Men det är mera packningen. Biljetterna är iaf bokade så jag har sex löpdagar på mig ute på fjället. Där kan jag inte ändra på något. Kroppen ska hålla så det får räck
Turen är klar till största delen Lars, men det är alltid något som justeras hela tiden. Men det är mera packningen. Biljetterna är iaf bokade så jag har sex löpdagar på mig ute på fjället. Där kan jag inte ändra på något. Kroppen ska hålla så det får räck
Quote from Funbeat user on 26 July 2014, 12:56jag trivs bra på folktäta platser, som köpcentra och dylikt; trängsel är inget som stressar mig- det är ju ingen som på en sådan plats tycker det är spännande att "träffa folk". På vandrarhem stöter jag däremot alltid på de som är nyfikna, och gillar att
jag trivs bra på folktäta platser, som köpcentra och dylikt; trängsel är inget som stressar mig- det är ju ingen som på en sådan plats tycker det är spännande att "träffa folk". På vandrarhem stöter jag däremot alltid på de som är nyfikna, och gillar att
Quote from Funbeat user on 28 July 2014, 09:39Halloj,
varit off en vecka (fjällen med kidsen), nu tillbaka och kan följa era förberedelser :-). Var uppe i Jämtlandsfjällen, och det var otroligt torrt i markerna. Många bäckar som var markerade på kartan var helt torra. 0.5 liters vattenflaska räckte i
Halloj,
varit off en vecka (fjällen med kidsen), nu tillbaka och kan följa era förberedelser :-). Var uppe i Jämtlandsfjällen, och det var otroligt torrt i markerna. Många bäckar som var markerade på kartan var helt torra. 0.5 liters vattenflaska räckte i
Quote from Linnea Olsson on 28 July 2014, 12:07Kul att du har varit uppe i fjällen med barnen. Min dotter kom i kontakt med detta underbara landskap som sexåring då hela familjen var ute och vandrade och efter det har det blivit många turer för henne där uppe. Jag var uppe som ledare för Friluftsfrämj
Kul att du har varit uppe i fjällen med barnen. Min dotter kom i kontakt med detta underbara landskap som sexåring då hela familjen var ute och vandrade och efter det har det blivit många turer för henne där uppe. Jag var uppe som ledare för Friluftsfrämj
Quote from Funbeat user on 28 July 2014, 16:30Vi i Stockholm Långdistansklubb har under flera år sprungit i fjällen, med lätt ryggsäck. Min har vägt ca 6 kg.
Jag har en OMM, http://www.theomm.com/products/packs/classic32/ och den är perfekt för fjällöpning..
På https://plus.google.com/photos/10976069
Vi i Stockholm Långdistansklubb har under flera år sprungit i fjällen, med lätt ryggsäck. Min har vägt ca 6 kg.
Jag har en OMM, http://www.theomm.com/products/packs/classic32/ och den är perfekt för fjällöpning..
På https://plus.google.com/photos/10976069
Quote from Linnea Olsson on 28 July 2014, 22:14Tack Thomas! Strålande lista. Alltid kul att se hur andra tänker och packar.
Tack Thomas! Strålande lista. Alltid kul att se hur andra tänker och packar.
Quote from Funbeat user on 29 July 2014, 09:41Sköljer ni upp löpkläder och torkar över natten och använder dessa för stugvistelsen eller har ni helt separata kläder för bara stugvistelsen?
Sköljer ni upp löpkläder och torkar över natten och använder dessa för stugvistelsen eller har ni helt separata kläder för bara stugvistelsen?
Quote from Linnea Olsson on 29 July 2014, 14:10Jag har bara ull med mig. Luktar inte och värmer då de blir blöta så man kan ha dessa på sig ett par dagar utan problem, som löparkläder. När jag är i stugan så har jag andra kläder på mig, också ullkläder. Har med mig Y3 för tvätt.
Jag köpte en ny tröj
Jag har bara ull med mig. Luktar inte och värmer då de blir blöta så man kan ha dessa på sig ett par dagar utan problem, som löparkläder. När jag är i stugan så har jag andra kläder på mig, också ullkläder. Har med mig Y3 för tvätt.
Jag köpte en ny tröj
Quote from Funbeat user on 29 July 2014, 18:52Körde också ull, helt perfekt! Sköljde upp kläder när jag kom fram, hängde upp på tork utomhus. Torkade snabbt i vinden, men då hade jag heller inget regn..
Skall läsa Tottemans packlista mer i detalj, ser bra ut! Samma rygga som jag körde med, fungerade
Körde också ull, helt perfekt! Sköljde upp kläder när jag kom fram, hängde upp på tork utomhus. Torkade snabbt i vinden, men då hade jag heller inget regn..
Skall läsa Tottemans packlista mer i detalj, ser bra ut! Samma rygga som jag körde med, fungerade
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 22:26Är du van att springa långpass tror jag deet kommer funka fin fint ! ta det bara lugnt och njut av naturen. jag kan tipsa och en tur uppe i jämtlandsfjällen, från storulvån till vålådalen förbi sylarna . väldigt fint ! hoppas du får det bra!!
Är du van att springa långpass tror jag deet kommer funka fin fint ! ta det bara lugnt och njut av naturen. jag kan tipsa och en tur uppe i jämtlandsfjällen, från storulvån till vålådalen förbi sylarna . väldigt fint ! hoppas du får det bra!!