Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa rätt först?
You need to log in to create posts and topics.

>Får ont av grus genom de vanliga skorna. *prinsessan på ärten*

Det där har jag svårt att tro på. De flesta löparpjäxor har ju en hårdhet motsvarande en masonitskiva

Magnus, kan vara. Men jag har sett några riktigt hemska varianter bestående rakt igenom av plast.

Har börjat kika lite smått( i fysisk butik) på några av era förslag, och andra modeller som verkar var lite åt samma håll, och jag håller på att bli galen!

En parameter jag glömde nämna var att det inte får finnas en tillstymmelse (hm, hur sjutton stavar

Exempel på några äkta i sanning helt neutrala skor som är utan även smygstöd mot pronation:

Saucony Kinvaara (har dock en kännbar uppbyggnad av hålfoten vilket i viss mån kan motverka pronation)
Asics Hyperspeed 4
Inov8 X-talon 212

Men alla dessa är för

Tack Anders! Hittar jag dem i butik så skadar det ju inte att prova!

Adidas Adios finns ju oxå i en hiskelig massa olika modeller men har själv ännu inte känt på en... Någon som vet?

Vet vad?

...om någon av alla Adidas Adios-varianter är i sanning neutrala utan någon form av pronationstöd eller smyg-p-stöd (som t.ex. väldigt högt uppbyggt hålfotstöd, klacken avfasad på utsidan så hälen lättare rullar utåt, högre/tjockare sula längs med skon in

... Hur det är att springa i den skomodellen kanske?

Eller så undrade Anders om någon visste om det verkligen är silikon Pamela A har i sina... Nej. Det låter alldeles för långsökt. (#)

Edit: långsam är man när man surfar från Ajfånen.

Nja Peter, jag var nog lite otydlig. Jag får inte ont genom mina vanliga löparskor däremot många andra skor jag använder så jag bara misstänker att det skulle kännas om sulan var tunnare. Jag skulle gärna testa en lite tunnare sula men så tunt som t.ex. f