Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarSpringCross
You need to log in to create posts and topics.

Precis. Kuperad som i lätta backar. Inte onödiga svårigheter o dyl.

Tack för svaren! Låter som ett lagom "terränglopp" att börja med då!

Hmm... kanske är något som man ska vara med i helt enkelt...

Emelie, SpringCross 6km i fjol var mitt första lopp, och det var jättekul! Kändes absolut lagom, ingen mördarbana men ändå lite utmaning. Kan varmt rekommendera det!

Det är ett trevligt lopp. Vacker omgivning, behagligt kuperad bana, inte jättemycket trängsel under loppet, några hundra meter från tunnelbanan, gott om plats på gräsmattor innan och efter loppet. Jag har inget alls att klaga på förutom den fula kepsen ja

Fredrika; Låter perfekt! Har tidigare bara sprungit VårRuset, men tänkte att det var dags att vidga vyerna så att säga!

SpringCross 6km är perfekt nybörjartävling som rekommenderas varmt. Sprang den på premiären 2006. Det var mitt första lopp sen 1997. Förra året sprang jag 12km (2 varv). Väldigt trevligt lopp o har vart fint väder bägge åren. Hade tänkt springa i år oxå m

Jag hoppas på att skoinläggen som jag beställt hos ortopeden idag ska ge mig den hjälp jag behöver för att inte få ont i höften. Jag får dom redan på onsdag. Jag tänkter iallafall satsa på att springa 6 km springcross, vågar inte mig på 12 km i fall höfte

Jag funderar på att ta SpringCross 12 k innan Göteborgsvarvet som är veckan efter. Är det för nära inpå?

Annika> Det beror på vad du har för målsättning med Göteborgsvarvet. Själv tänkte jag springa Lidingö 50K veckan innan, och jag räknar väl inte med att persa på Göteborgsvarvet om man säger så, men det brukar vara lite småtrångt och bökigt på Varvet ändå.