Quote from Guest on 17 January 2013, 13:13Jag börjar inse att jag nog springer alldeles för lite egentligen i förhållande till min ambitionsnivå... När jag ser hur mycket många av de mer seriös satsande löparna springer är jag rätt långt efter.
De två senaste åren har jag snittat runt 160 mil lö
Jag börjar inse att jag nog springer alldeles för lite egentligen i förhållande till min ambitionsnivå... När jag ser hur mycket många av de mer seriös satsande löparna springer är jag rätt långt efter.
De två senaste åren har jag snittat runt 160 mil lö
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 13:23Det är rätt vanskligt att jämföra sina behov mot andras. Någon kanske bara behöver 10 km/vecka medan en annan kräver 100km/vecka för att nå dessa tider.
Men du har väl redan konstaterat själv att du måste ändra din träning för att nå målen och att öka t
Det är rätt vanskligt att jämföra sina behov mot andras. Någon kanske bara behöver 10 km/vecka medan en annan kräver 100km/vecka för att nå dessa tider.
Men du har väl redan konstaterat själv att du måste ändra din träning för att nå målen och att öka t
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 13:27Kolla på min träningsdagbok för 2012 så är det ganska precis enligt dina mål.
OBS så är styrketräningen minst lika viktig som löpningen enl mitt upplägg...
Kolla på min träningsdagbok för 2012 så är det ganska precis enligt dina mål.
OBS så är styrketräningen minst lika viktig som löpningen enl mitt upplägg...
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 13:27jag är inte på den nivå, men jag undra om det är inte handla mer om hur du springa de mil/vecka som kan påverkas resultat?
Om jag försätter att springa som jag göra nu bli det 3-4mil/vecka men mina mål tider är långt efter dina. 46, 1:50 och 4:00. Det
jag är inte på den nivå, men jag undra om det är inte handla mer om hur du springa de mil/vecka som kan påverkas resultat?
Om jag försätter att springa som jag göra nu bli det 3-4mil/vecka men mina mål tider är långt efter dina. 46, 1:50 och 4:00. Det
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 13:48Löpsträcka kontra resultat är nog synnerligen personligt, men ser jag på mina egna prestationer så känner jag mig nog ganska nöjd. Jag är en snart 50 årig gubbe som sprungit i cirka 3 år och tidigare har jag aldrig ägnat mig åt någon idrott eller träning.
Löpsträcka kontra resultat är nog synnerligen personligt, men ser jag på mina egna prestationer så känner jag mig nog ganska nöjd. Jag är en snart 50 årig gubbe som sprungit i cirka 3 år och tidigare har jag aldrig ägnat mig åt någon idrott eller träning.
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 13:51Även om löpmängd och måltider är extremt orättvisa så brukar ökad löpmängd medföra snabbare tider. Springer man oftare kan man även köra mer kvalité.
Även om löpmängd och måltider är extremt orättvisa så brukar ökad löpmängd medföra snabbare tider. Springer man oftare kan man även köra mer kvalité.
Quote from Ulrika Ekelund on 17 January 2013, 14:05Jag ligger några minuter under dina måltider, och jag sprang 106 mil i fjol.
Kvalitet är betydligt viktigare än kvantitet.
Jag ligger några minuter under dina måltider, och jag sprang 106 mil i fjol.
Kvalitet är betydligt viktigare än kvantitet.
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 14:18Tack för alla svar såhär långt.
Ang kvalité. Jag är nog förhållandevis bra på att få in minst ett kvalitépass varje vecka. Oftast i form av ett intervallpass, tex 6-8x1000, 10x400, 4x2000, intervallstege och någon enstaka gång backintervaller. Men jag ho
Tack för alla svar såhär långt.
Ang kvalité. Jag är nog förhållandevis bra på att få in minst ett kvalitépass varje vecka. Oftast i form av ett intervallpass, tex 6-8x1000, 10x400, 4x2000, intervallstege och någon enstaka gång backintervaller. Men jag ho
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 14:20...och jag sprang i 30 h förra året, vilket kanske motsvarar 45 mil, om ens det, och ligger några minuter under Olas tider... Men då tränade jag lite både på cykeln och i vattnet också, så den centrala kapaciteten fick lite hjälp.
...och jag sprang i 30 h förra året, vilket kanske motsvarar 45 mil, om ens det, och ligger några minuter under Olas tider... Men då tränade jag lite både på cykeln och i vattnet också, så den centrala kapaciteten fick lite hjälp.
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 14:30Någon måste vara svarta fåret, så då slänger jag in mig själv.
257 mil förra året, 10K på 43:27 och halvmara på 1:39:52. Har ej gett mig på mara. Född 65, tränat ca 4 år.
Men då har jag noll "kvalité" i form av intervaller, fartlek och sånt. Även noll s
Någon måste vara svarta fåret, så då slänger jag in mig själv.
257 mil förra året, 10K på 43:27 och halvmara på 1:39:52. Har ej gett mig på mara. Född 65, tränat ca 4 år.
Men då har jag noll "kvalité" i form av intervaller, fartlek och sånt. Även noll s