Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 14:37... och mitt triumfkort, förstås: Vikt!
... och mitt triumfkort, förstås: Vikt!
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 14:42Tibor, du ska absolut vara nöjd med dina resultat! Vi glada motionärer tävlar ju egentligen bara mot oss själva så det är ju ganska ointressant att jämföra med någon annan. Precis som du säger så är det ju mycket som spelar in, även tidigare träningserfar
Tibor, du ska absolut vara nöjd med dina resultat! Vi glada motionärer tävlar ju egentligen bara mot oss själva så det är ju ganska ointressant att jämföra med någon annan. Precis som du säger så är det ju mycket som spelar in, även tidigare träningserfar
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 15:05Om du är hyfsat ung, lätt o grundtränad tycker jag det verkar rimligt.
Verkar som att många har betydligt större mil-dos utan att nå de målen, men då har mycket mindre av kvalitetspass.
Om du är hyfsat ung, lätt o grundtränad tycker jag det verkar rimligt.
Verkar som att många har betydligt större mil-dos utan att nå de målen, men då har mycket mindre av kvalitetspass.
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 15:17Jag ligger lite under dina måltider, kom dit för något eller ett par år sedan, då efter 3-4 års träning. Låg på 4,3 pass per vecka förra året, kring 2000 km löpning plus orientering. Född -63 och inga onödiga gram.
Åldersberoende, men tror att du kan nå
Jag ligger lite under dina måltider, kom dit för något eller ett par år sedan, då efter 3-4 års träning. Låg på 4,3 pass per vecka förra året, kring 2000 km löpning plus orientering. Född -63 och inga onödiga gram.
Åldersberoende, men tror att du kan nå
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 15:26Tack Jörgen. Låter som en rimlig dos för mig. 200 mil borde väl vara en överkomlig årsmängd om jag håller mig frisk.
Jag är själv 40 (född -72), ca 73 kg på 177cm.
Långpass brukar jag försöka ta på söndagar och dessa är nästan alltid över 1,5h. Styrketr
Tack Jörgen. Låter som en rimlig dos för mig. 200 mil borde väl vara en överkomlig årsmängd om jag håller mig frisk.
Jag är själv 40 (född -72), ca 73 kg på 177cm.
Långpass brukar jag försöka ta på söndagar och dessa är nästan alltid över 1,5h. Styrketr
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 15:36Jag skulle nog ändå börja med att fundera på hur mycket tid jag har tillgänglig för träning innan jag funderade på hur mycket jag borde/skulle vilja ha...
(H)
Men sedan är det väl också en fråga om hur du fördelar den tid du tränar på bästa sätt. Vilke
Jag skulle nog ändå börja med att fundera på hur mycket tid jag har tillgänglig för träning innan jag funderade på hur mycket jag borde/skulle vilja ha...
(H)
Men sedan är det väl också en fråga om hur du fördelar den tid du tränar på bästa sätt. Vilke
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 15:36Har också svårt att få till styrketräningen. Passar liksom inte in i schemat. Och så är det trist. Vore kul att få tips och idéer om hur man får in detta i vardagen.
Har också svårt att få till styrketräningen. Passar liksom inte in i schemat. Och så är det trist. Vore kul att få tips och idéer om hur man får in detta i vardagen.
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 15:59Många åsikter, säkert många kvalificerade! Jag har bara två saker: (1) "Visserligen en del cykelpendling på det men det ser jag mer som återhämtningspass än regelrätt träning". Det där kan du glömma. En löpare kör sina återhämtningspass på fötterna, genom
Många åsikter, säkert många kvalificerade! Jag har bara två saker: (1) "Visserligen en del cykelpendling på det men det ser jag mer som återhämtningspass än regelrätt träning". Det där kan du glömma. En löpare kör sina återhämtningspass på fötterna, genom
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 16:30Anders B: Som tur är lever vi inte i ett laboratorium, så din tes (om jag förstod den rätt) är kanske ett faktum, men likväl ganska verklighetsfrånvänd.
TS: Jag är 42 år, väger 83 kg, 193 cm och klarade dina måltider ganska lätt på i snitt 25 km i veckan
Anders B: Som tur är lever vi inte i ett laboratorium, så din tes (om jag förstod den rätt) är kanske ett faktum, men likväl ganska verklighetsfrånvänd.
TS: Jag är 42 år, väger 83 kg, 193 cm och klarade dina måltider ganska lätt på i snitt 25 km i veckan
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 17:54Jag sprang 1 115,8 km förra året och jag klarar dina måltider (förutom maraton som jag aldrig sprungit). Det som var förlösande för mig var att jag la om träningen och började följa FIRST-conceptet vilket beskrivs i boken run less, run faster. Skippade al
Jag sprang 1 115,8 km förra året och jag klarar dina måltider (förutom maraton som jag aldrig sprungit). Det som var förlösande för mig var att jag la om träningen och började följa FIRST-conceptet vilket beskrivs i boken run less, run faster. Skippade al