Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 09:42K-E Ståhl sprang ju en del intervall enligt honom själv, o han varju en för svenska mått hyfsad mara-löpare.
Mer intressant också när man jämför med t ex skidlöpare som fokuserar på långlopp. Ser man på program för t ex vasaloppet finns det en hel del tu
K-E Ståhl sprang ju en del intervall enligt honom själv, o han varju en för svenska mått hyfsad mara-löpare.
Mer intressant också när man jämför med t ex skidlöpare som fokuserar på långlopp. Ser man på program för t ex vasaloppet finns det en hel del tu
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 12:24Anders - K-E Ståhl var förstås en hjälte, kanske den största vi haft här i landet. Är väl inte direkt så jättemånga här på Funbeat som har sprungit 70 maror under 2:20. Jodå, han lär ha sprungit intervaller. Å andra sidan sprang han ett eller annat långp
Anders - K-E Ståhl var förstås en hjälte, kanske den största vi haft här i landet. Är väl inte direkt så jättemånga här på Funbeat som har sprungit 70 maror under 2:20. Jodå, han lär ha sprungit intervaller. Å andra sidan sprang han ett eller annat långp
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 15:36Hans egna svar:
– Jag körde 1–2 intervallpass i veckan som kunde vara till exempel 1000:ingar, 700:ingar eller 400:ingar på cykelväg. Jag hade en 430 m-sträcka som jag kunde springa 10 gånger med ett snitt på 72 sekunder. Då startade jag var 90:e sekund
Hans egna svar:
– Jag körde 1–2 intervallpass i veckan som kunde vara till exempel 1000:ingar, 700:ingar eller 400:ingar på cykelväg. Jag hade en 430 m-sträcka som jag kunde springa 10 gånger med ett snitt på 72 sekunder. Då startade jag var 90:e sekund
Quote from Jonny Persson on 23 January 2013, 15:42Anders: De som följer träningsprogrammen i min bok kör i alla fall fyrhundringar. Så även undertecknad.
Anders: De som följer träningsprogrammen i min bok kör i alla fall fyrhundringar. Så även undertecknad.
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 20:06Marathon.se:s träningsprogram har också en hel del korta intervaller. Efter förra våren/försommaren hatar jag 300ingar. Så jag borde antagligen göra fler... (#).
Marathon.se:s träningsprogram har också en hel del korta intervaller. Efter förra våren/försommaren hatar jag 300ingar. Så jag borde antagligen göra fler... (#).
Quote from Funbeat user on 24 January 2013, 05:23Jag är en glad amatör och ska premiärspringa Sthlm marathon - utan några superambitiösa mål - och springer definitivt fyrhundringar. Sinnessjukt jobbigt - så troligen väldigt nyttigt. Min favorit är intervallstege, och de hatälskade backintervallerna.
Jag är en glad amatör och ska premiärspringa Sthlm marathon - utan några superambitiösa mål - och springer definitivt fyrhundringar. Sinnessjukt jobbigt - så troligen väldigt nyttigt. Min favorit är intervallstege, och de hatälskade backintervallerna.
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 11:39Det hjälpte visst inte..
http://www.svt.se/sport/inget-rekord-for-isabellah-andersson
Det hjälpte visst inte..
http://www.svt.se/sport/inget-rekord-for-isabellah-andersson
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 11:42Svårt att lära en gammal hund att sitta...
Svårt att lära en gammal hund att sitta...
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 13:06Illbatting - tydligen inte denna gång, nej. Å andra sidan så är det inte så jättemånga damer i Sverige som springer maran på 2:26 heller. Eller herrar, för den delen.
Illbatting - tydligen inte denna gång, nej. Å andra sidan så är det inte så jättemånga damer i Sverige som springer maran på 2:26 heller. Eller herrar, för den delen.