Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 14:02Till Anders Berglund: ibland köra jag mina återhämtningspass på crosstrainer, är jag ingen riktig löpare? Det vore intressant att höra vem som gav dig rätt att göra den bedömningen. För övrigt är väl en sådan kategorisering totalt onödig? Vem bryr sig om
Till Anders Berglund: ibland köra jag mina återhämtningspass på crosstrainer, är jag ingen riktig löpare? Det vore intressant att höra vem som gav dig rätt att göra den bedömningen. För övrigt är väl en sådan kategorisering totalt onödig? Vem bryr sig om
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 14:12K-G, ung och till viss del vis!
K-G, ung och till viss del vis!
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 14:31Abbe,
Det som bla MH refererar till en en formel som visar statistiskt hur fort man springer beroende på de fyra "viktigaste" parametrarna, kön, ålder, BMI och träningsmängd.Eftersom formeln bla innhåller en naturlig logaritm och vissa randvillkor så vi
Abbe,
Det som bla MH refererar till en en formel som visar statistiskt hur fort man springer beroende på de fyra "viktigaste" parametrarna, kön, ålder, BMI och träningsmängd.
Eftersom formeln bla innhåller en naturlig logaritm och vissa randvillkor så vi
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 14:50Håkan:
Min ålder: 40 år
BMI: 23,3 (vikt 73 kg, 177 cm)Träningsmängden för året blev alltså inte mer är 163 mil löpning (140 timmar), dvs ca 3,13 mil/vecka.
Sedan cykelpendling totalt 152 mil (76 tim) med en blygsam medelhastighet på 20 km/h (men med e
Håkan:
Min ålder: 40 år
BMI: 23,3 (vikt 73 kg, 177 cm)
Träningsmängden för året blev alltså inte mer är 163 mil löpning (140 timmar), dvs ca 3,13 mil/vecka.
Sedan cykelpendling totalt 152 mil (76 tim) med en blygsam medelhastighet på 20 km/h (men med e
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 15:03Formeln säger 41:00
Min tolkning av detta är att springer du långsammare än detta så fundera på ditt träningsupplägg. Springer du fortare så är det nog ingen idé att förbättra träningen utan då får du öka träningsmängden eller banta.
Med 4 mil i veckan
Formeln säger 41:00
Min tolkning av detta är att springer du långsammare än detta så fundera på ditt träningsupplägg. Springer du fortare så är det nog ingen idé att förbättra träningen utan då får du öka träningsmängden eller banta.
Med 4 mil i veckan
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 15:03Jag får 41 minuter blankt med de siffrorna. Skall du ner under 40, kan du antingen
A) Träna 3,7 mil i veckan, eller
B) gå ner 3 kg, eller
C) bli 4 cm längre.Mitt tips är alt. A. 😀
Jag får 41 minuter blankt med de siffrorna. Skall du ner under 40, kan du antingen
A) Träna 3,7 mil i veckan, eller
B) gå ner 3 kg, eller
C) bli 4 cm längre.
Mitt tips är alt. A. 😀
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 15:17Tack Håkan (och Magnus)
Viktminskning känns inte aktuellt (mer än kanske nåt kilo men det är inget jag kommer att lägga något krut på.) Längden får jag nog dras med...
Då är det väl på sätt och vis så som jag hade på känn, jag ligger lite i underkant i
Tack Håkan (och Magnus)
Viktminskning känns inte aktuellt (mer än kanske nåt kilo men det är inget jag kommer att lägga något krut på.) Längden får jag nog dras med...
Då är det väl på sätt och vis så som jag hade på känn, jag ligger lite i underkant i
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 15:22Kreativitet i dess rätta form!
Kreativitet i dess rätta form!
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 15:31Men nu blir jag svårartat nyfiken, hur ser formeln ut? Finns den på ngn sida?
Men nu blir jag svårartat nyfiken, hur ser formeln ut? Finns den på ngn sida?
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 15:35LingLing, kolla min blogg....
LingLing, kolla min blogg....