Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringer jag för lite?
You need to log in to create posts and topics.

Aha, den var kul ... nu har jag excellerat och läst och kollat mitt årssnitt ... jag borde kunna kapa av två minuter till på miltiden i år 😉 Eller snarare tre ...

För den som gillar fokus på intervall o fartträning är säkert den total kilometermängden som behövs betydligt mindre än för den som gillar att köra långpass. Skillnaden i tid blir kanske lite mindre, eftersom intervallpass också tar lite tid. Typ ett 12 x

Håkan,
hur hittar jag din blogg?

Vore såklart intressant och se hur jag ligger till.

Ni som har hittat formeln kan väl skriva den här...eller är den hemlig?

AL: Ja så är det ju generellt men det är inte så himla lätt att få till 200-300 mil per år med bara 400 m intervaller. Speciellt inte flera år i rad. Dessutom har löpare en förkärlek för Göteborgsvarvet, Lidingöloppet etc etc och då krävs det ju lite anna

Fyller 43 om några veckor.
175cm lång
74kg
30km/vecka

Vad blir det på 10km,HM,M?

Det är HW:s formel, han får avgöra om den är redo att ta världen med storm. 🙂 Kan tänka mig att det är en del som tar det för bokstavligt, och sedan dissar idén om de hamnar mer än 30 sek fel.

Själv är jag mer än 3 min för långsam. Är väl en av de där

Här är en kopia av formlerna för de som inte räds lite logaritmer:
BILD:dl.dropbox.com/u/3471992/MiltidKvinna.gif
BILD:dl.dropbox.com/u/3471992/MiltidMan.gif

Edit: Fick inte latex att fungera, gjorde referens till gif i stället.

Eftersom den nu är ute här så några kommentarer:
Om man vill förstå vad som påverkar sitt miltempo kan man ju göra lite statistik. Det visar sig att 4 saker påverkar mest. Löpmängd, ålder, vikt och kön. Övriga saker som talang, skovikt, väder osv är har s

Tomas VR: Formeln ger 42:37 min

Sedan kan du säkert att man som "motionär" tar sin miltid x5 får man sin förväntade maratontid. I detta fall 3:33 🙂

Den sista informationen är ju ointressant om man redan sprungit en mara för då vet man ju den.

Hey,

intressant och bra formel Håkan !
(H:)

Enligt den kan jag se fram emot rejäla förbättringar i år.
😀