Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringer jag för lite?
You need to log in to create posts and topics.

KS: Formeln får 45:25 vilken nog stämmer rätt väl med vad man med dina värden kan komma till med den träningensmängden.

Men ålderseffekten enligt formeln stämmer dåligt med WMA-tabellerna. Enligt dessa, för mig som närmar mig 60år och springer milen på dryga 40min så är effekten ca 20s/år jämfört med formeln som ger 10s/år.
http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/wmalookup0

LA,
Japp men formeln tar även hänsyn till att man tränar mindre vid den åldern. Så sätter man in skillnaden i träningsmängd så blir det väldigt lika. I alla fall när jag testade dett för ett antal år sedan.

Sedan har jag valt att bara ta med den delmängs

Formeln säger 54, jag ligger sådär 6 min under. Gissar att för den som tränar annan konditionsträning med ben inblandade skulle man kunna lägga till ytterligare en faktor?

Anders: Formeln gäller inte så högt upp. Måste vara högt BMI eller hur hamnar du så högt?

Helt rätt att multisportare hamnar bättre ut. Dels har de ju bättre nytta av tex cykelträningen i löpning och dels har de inte alla utfyllnadspass som löpare har s

Håkan, jag personligen tycker du har gjort ett grymt jobb. Kom på en tanke att ifall man "vet" exempelvis sin miltid och har tränat en viss mängd under en längre period. Givet att man ska göra en satsning i ökad träningsmängd och/eller/medförande viktredu

Är det någon som har Janne Holmens träningsprogram som fanns i Runner´s World?

Intressant tråd!
Förra året sprang jag för lite i perioder av olika skäl och det landade bara på ca 2 mil/vecka. I år är dock planen 4 mil/vecka i snitt.
Befinner mig på skakig internetlina utomlands och lyckas inte hitta formeln, är det någon vänlig sjä

Oskar, precis. Det var så det började. Linjäresera runt en given punkt. Sedan fick jag tag i rätt mycket artiklar och studier. Tex vikter hos folk som sprang LL, träningsprogram för deltagare i Veteran-VM osv. Satte ihop den infon och fann att studerade m

Riktigt kul blir det när maken frågade vad den ger för honom, han springer egentligen inte alls, men jag stoppade in en kilometer per vecka. summan av att cykla eller gå till jobbet ibland, och lite styrketräning med små doser löpband ...