Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringer jag för lite?
You need to log in to create posts and topics.

Anders. OK jag får samma. Statistiken gick inte ner till en mil i veckan och man skall nog inte extrapolera resultat men rent allmänt skulle jag gissa att du faktiskt ligger kraftigt bättre än snittet för din träningsmängd och ålder. Jag tror att för den

Anders, förresten rent allmänt kan man säga att cyklister som haft kvalitetscykelträning brukar få rätt bra löpresultat. Skidåkare också förståss men de springer ju ofta en hel del. Båda är klart bättre än förväntat för sin löpmängd. På samma sätt som sim

Tack för analysen, Håkan. Jo, dels missade jag det där med "bästa 1/4 av de som ...". Sen var kommentaren om var jag själv ligger mycket med glimten i ögat. Jag gör bara snabbdistans (springer milen så fort jag kan) förutom ett långpass i veckan. Sista ti

Tibor: Sant det där om formeln och försiktighet. Det som motiverar den är att alla "tränare" och förståsigpåare ändå använder just denna info men ofta kvalitativt och gör "hittapå" utvecklingskurvor och antaganden etc. Denna statistik bygger ju på väldigt

Varför sätter du ordet tränare inom citationstecken Håkan?

Jag kan bara tala för mig själv i egenskap av tränare eftersom jag tränar och har tränat löpare som i alla fall tagit sig topp tio i Sverige och jag sätter aldrig in den enskilda individen i en f

Verkar vara en riktigt bra formel. Att den ska kunna hantera massor med olika omständigheter med bara ett par olika variabler är väl att tänka lite fel. Och förstår jag Håkan rätt är den avsedd att tillämpa på folk som sysslar med i huvudsak bara distansl

Mackan,
Tror du missförståd situationstecknen. De flesta här på Funbeat har nog ingen tränare som du menar men många har säkert ett bollplank eller dyligt. Ett flertal tränar säkert i klubbar men har de inte som personlig tränare. Därav ”tränare” in om ””

Okej, när man sätter citationstecken på det sättet kan det implicera annat men då är jag med.

Programmen kan vara utmärkta för att få struktur i träningen men jag tror inte på att lova ut tider efter ett givet program. Det skulle innebära att alla skulle

En gång för länge sedan var tanken att träna fart gjordes bäst efter en lång "långsam" tur i kanske 2 timmar.
Detta med "korta" intervaller utvilad ansågs ej vara speciellt givande. Att köra skiten ur sig sista kvarten eller så på ett långpass var då kan

Mackan,
Notera att statistiken inte säger något om hur man kommer till denna nivå. Notera också att jag valde nivån 25% dvs några supertalanger tas inte med. Man kan ha olika åsiker om detta men inom området den gäller stämmer den sjukt bra och på det fle