Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 09:52@Joakim: 42:51 skulle kunna vara något kanske.
@Joakim: 42:51 skulle kunna vara något kanske.
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 11:00Häftigt!
Typ såhär:
Förväntad_Miltid(Ökning/vecka ; viktminskning) = Nuvanade_Miltid - 1/(längd^2) * viktminskning - 6,1*(1/(Nuvarande_Mil/Vecka + 1)) * Ökning/vecka
Givet att viktminskning/vikt och (ökning/vecka) / (Nuvarande_Mil/vecka) är relativt s
Häftigt!
Typ såhär:
Förväntad_Miltid(Ökning/vecka ; viktminskning) = Nuvanade_Miltid - 1/(längd^2) * viktminskning - 6,1*(1/(Nuvarande_Mil/Vecka + 1)) * Ökning/vecka
Givet att viktminskning/vikt och (ökning/vecka) / (Nuvarande_Mil/vecka) är relativt s
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 11:06Det här var ju jätteroligt! Med maraton-formeln
5* (18+(vikt/(längd^2))-6.1*ln(kmPerVecka)+(ålder/6) )
får jag med mina värden att jag behöver snitta 5,5 mil/vecka med bra träning för att klara sub3:10
5* (18+(71/(1.78^2))-6.1*ln(5.5)+(47/6) ) minutes t
Det här var ju jätteroligt! Med maraton-formeln
5* (18+(vikt/(längd^2))-6.1*ln(kmPerVecka)+(ålder/6) )
får jag med mina värden att jag behöver snitta 5,5 mil/vecka med bra träning för att klara sub3:10
5* (18+(71/(1.78^2))-6.1*ln(5.5)+(47/6) ) minutes t
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 11:09Åskar, du borde ut och springa i stället för att sitta och räkna framför datorn.
Åskar, du borde ut och springa i stället för att sitta och räkna framför datorn.
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 11:14Tack Jari! Se det var något att bita i ... Kapa 7 minuter på milen. Nu är det bara att försöka leva upp till förväntningarna, är dock rädd att det kommer ta några år... 🙂
Tack Jari! Se det var något att bita i ... Kapa 7 minuter på milen. Nu är det bara att försöka leva upp till förväntningarna, är dock rädd att det kommer ta några år... 🙂
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 11:26För er med SQL Server så har ni Håkans och Oskars formler i Transact-SQL nedan (med mina värden inmatade).
Intressant att jag idag gör milen på ca 44, men borde göra den på ca 41:15. Men om jag minskar 5 kg i vikt och ökar med 3 mil i veckan så kommer j
För er med SQL Server så har ni Håkans och Oskars formler i Transact-SQL nedan (med mina värden inmatade).
Intressant att jag idag gör milen på ca 44, men borde göra den på ca 41:15. Men om jag minskar 5 kg i vikt och ökar med 3 mil i veckan så kommer j
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 12:32Illbatting, lovar att göra mina mil ;o)
Tibro, tack, snyggt. Vore intressant om någon som har registrerade miltider under några år, veckodoser, osv. Går ju att försumma vikten om den är någorlunda konstant... Testa formeln.
Illbatting, lovar att göra mina mil ;o)
Tibro, tack, snyggt. Vore intressant om någon som har registrerade miltider under några år, veckodoser, osv. Går ju att försumma vikten om den är någorlunda konstant... Testa formeln.
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 15:35Tibor,
Du har nog missuppfattat lite.
Formeln visar var de som tränar bäst inom sin träningsmängd hamnar. Som jag skrev valde jag nivån 25%. Dvs de bästa ¼ av de som springer tex 5 mil hamnar där. I denna grupp har man normalt inte en massa junkmil. Om ma
Tibor,
Du har nog missuppfattat lite.
Formeln visar var de som tränar bäst inom sin träningsmängd hamnar. Som jag skrev valde jag nivån 25%. Dvs de bästa ¼ av de som springer tex 5 mil hamnar där. I denna grupp har man normalt inte en massa junkmil. Om ma
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 15:50Kan ju ha slarvräknat ... 55 år, 93/186, 10 km/vecka ... Men ett par timmar skidåkning/cykling varje vecka, och löpbakgrund. Kanske räkna längdskidor och cykelträning som sådär 1/3 av löptid?
Kan ju ha slarvräknat ... 55 år, 93/186, 10 km/vecka ... Men ett par timmar skidåkning/cykling varje vecka, och löpbakgrund. Kanske räkna längdskidor och cykelträning som sådär 1/3 av löptid?
Quote from Funbeat user on 19 January 2013, 15:52Kör man kondition o styrka i andra grenar kan man ju låta löpningen vara mest kvalitet o inte mängd. Såklart lite större skaderisk o inte optimalt för väldigt långa löplopp, men en ok kombination för den som inte kan vill hinner springa så mycket.
Kör man kondition o styrka i andra grenar kan man ju låta löpningen vara mest kvalitet o inte mängd. Såklart lite större skaderisk o inte optimalt för väldigt långa löplopp, men en ok kombination för den som inte kan vill hinner springa så mycket.