Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 17:16> Cyklar man i skogen så är det klart bekvämast att stå oavsett vart/när man är starkast...
DH: Ja.
FR: Ja.
XC: Nja, inte jämt va?
> Cyklar man i skogen så är det klart bekvämast att stå oavsett vart/när man är starkast...
DH: Ja.
FR: Ja.
XC: Nja, inte jämt va?
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 17:20I skogen sitter jag så mycket det bara går. Det är oftast bäst men sällan skönast.
I skogen sitter jag så mycket det bara går. Det är oftast bäst men sällan skönast.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 17:33Jag sitter också ner så mycket det bara går, inte för att det är bäst utanför att jag inte pallar att stå särskilt länge.
Det beror väl lite på skog naturligtvis, men med HT så är det definitivt skönast att stå där jag brukar cykla. Saknar stigen rötter
Jag sitter också ner så mycket det bara går, inte för att det är bäst utanför att jag inte pallar att stå särskilt länge.
Det beror väl lite på skog naturligtvis, men med HT så är det definitivt skönast att stå där jag brukar cykla. Saknar stigen rötter
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 17:47Jag kör HT och väldigt tekniskt. Bra att sitta ner så mycket det går och bara jobba stående där det behövs. Då får man om inte annat bäst driv.
Jag kör HT och väldigt tekniskt. Bra att sitta ner så mycket det går och bara jobba stående där det behövs. Då får man om inte annat bäst driv.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 20:03Om jag får tycka så vill jag väl bara flika in med att spinning, landsväg & XC är lite svåra att jämföra med varandra då det är 3 olika former av cykling.
Precis som nämns så står man upp under korta intervaller på LV då man behöver mer tillfällig kraft
Om jag får tycka så vill jag väl bara flika in med att spinning, landsväg & XC är lite svåra att jämföra med varandra då det är 3 olika former av cykling.
Precis som nämns så står man upp under korta intervaller på LV då man behöver mer tillfällig kraft
Quote from Lena O on 1 October 2009, 21:35Personligen känner jag att mest kraft kommer sittandes.
Jag kör så på mina spinningpass också.
Under största delen av passet när vi byta position från stående till sittande öka jag motståndet.
Personligen känner jag att mest kraft kommer sittandes.
Jag kör så på mina spinningpass också.
Under största delen av passet när vi byta position från stående till sittande öka jag motståndet.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 21:45när man på mässor som Eurobike anordnar tävlingar på trainer om vem som kan få ut max watt så brukar vinnaren vara stor och tung och stå i pedalerna
när man på mässor som Eurobike anordnar tävlingar på trainer om vem som kan få ut max watt så brukar vinnaren vara stor och tung och stå i pedalerna
Quote from Lars Ekegård on 1 October 2009, 22:33Tester på elitcyklister med maxkörning 30 sekunder utförda i USA visar på följande.
Snittkraft stående 820W
Snittkraft sittande 650W1.Millet, G. P., C. Tronche, N. Fuster, and R. Candau. Level ground and uphill cycling efficiency in seated and standing
Tester på elitcyklister med maxkörning 30 sekunder utförda i USA visar på följande.
Snittkraft stående 820W
Snittkraft sittande 650W
1.Millet, G. P., C. Tronche, N. Fuster, and R. Candau. Level ground and uphill cycling efficiency in seated and standing
Quote from Lena O on 1 October 2009, 23:20Hur många 30 sekunders lopp kör de elitcyklisterna i USA?
Hur många 30 sekunders lopp kör de elitcyklisterna i USA?
Quote from Lars Ekegård on 2 October 2009, 06:28Gazzah> Har rätt dålig koll på tävlingskalendern i USA men det finns rätt många tävlingar som avgörs med en 30 sekunders kraftutveckling, kallas ibland spurt och ibland attack 🙂 att man sen inte står hela tiden har väl i mitt tycke mer med aerodynamik o
Gazzah> Har rätt dålig koll på tävlingskalendern i USA men det finns rätt många tävlingar som avgörs med en 30 sekunders kraftutveckling, kallas ibland spurt och ibland attack 🙂 att man sen inte står hela tiden har väl i mitt tycke mer med aerodynamik o