Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStöldrisken i löpspåret
You need to log in to create posts and topics.

Jag är nog mer rädd för att bli rånad på min oskuld då jag är ute i spåret 😀

Har aldrig funderat på detta, att bli bestulen i spåret. Men däremot om jag är ute och promenerar med handväska i så fall.

Men efter det här inlägget om att råna löpare är de

Rånad i spåret har jag aldrig blivit, men däremot bestulen... Hade stavgått upp till spåret och ställt mina stavar lite undangömt medans jag sprang. Och när jag kom tillbaka hade någon tagit dem.... Ekonomiskt var det inte någon stor förlust (det var mina

Jag har blivit bestulen på juice i elljusspåret. Någon drack ur min juiceflaska som jag ställt på väl synlig plats. Mycket märkligt.

Skulle aldrig våga lägga ifrån mig nycklarna så att nån kan ta dem. Det finns såklart rötägg också bland motionärer. Och

Haha dricka någon annans jos? Det är ju sjukt. Haha!

Det har skett flera våldtäkter & blottanden på elljusspår i min stad (hehe bra reklam: Karlstad 100 000 nuuuuu!).

Funderade på denna tråd nyss när jag gick hem ensam från stan i mörkret... Risken för

"Löpare bestulen på pulsklocka. Rånaren sågs springa från platsen." Brottet skulle helt klart spela rubrikmakarna i händerna.

Skämt åsido. Risken för att detta skulle ske i Sverige är nog försvinnande liten. Den största rånaren är väl kommersialismen, s

gps/pulsklocka, tempocykel, mtb, kajak, våtdräkt, 3 sorters sportsolglasögon, simglasögon - höll på att glömma minst två cykeldatorer, trainer....

Vad mycket grejor ni har.

...pulsklocka med gps, pulsklocka med fotpod...

Har funderat på det där. När jag springer i det "vanliga" spåret har jag en pulsklocka och ett par solglasögon. Skorna kostade 1300 förra året och är knappast värda lika mycket idag. Nycklar lämnar jag hemm

"Det farligaste du kan göra som "svensson" (utifrån ett Brott/Offer perspektiv) är att nog vara onykter på stan på kvällen / natten. "

Faktiskt inte funderat så mkt på rånare i spåret. Det är ungefär som att fundera över om våldtäktsmän faktiskt ids ligg

När det är avverkningar eller andra arbeten med maskiner i faggorna kring löprundan så kan det hända att jag lägger märke till risiga mercedes kombi som cruisar vägarna. Eftersom maskinentreprenörer numera sällan lämnar minsta lillla av värde vid sina mas