Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:49Min gissning är att de bjuder in till ultran för att de ändå har funktionärer ute för stafetten. Minimalt med extraarbete, alltså.
Min gissning är att de bjuder in till ultran för att de ändå har funktionärer ute för stafetten. Minimalt med extraarbete, alltså.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:50Landskampen var ett stort ?. De försökte dock.
En till anekdot från svunna tider.
1:a 100K i Sverige = Lund. Start 06:00 - Frukost 03:00.05:30 kommer den siste till frukosten. Där sitter en och tar det lugnt - just anländ.
De två fortsätter att ta de
Landskampen var ett stort ?. De försökte dock.
En till anekdot från svunna tider.
1:a 100K i Sverige = Lund. Start 06:00 - Frukost 03:00.
05:30 kommer den siste till frukosten. Där sitter en och tar det lugnt - just anländ.
De två fortsätter att ta de
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 17:16Organisationen bygger ju inte på ultralöpare, utan av gratisjobbande funktionärer som råkar vara idrottsintresserade (ok, deras klubbar får något slags ersättning). Loppet är alltså i högsta grad ett stafettlopp. Men det har varit ojämnt med arbetsinsats
Organisationen bygger ju inte på ultralöpare, utan av gratisjobbande funktionärer som råkar vara idrottsintresserade (ok, deras klubbar får något slags ersättning). Loppet är alltså i högsta grad ett stafettlopp. Men det har varit ojämnt med arbetsinsats
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:20Min irritation grundar sig på att man säger att minimifarten är 7 min/km.
Men jag köper resonemanget att starta tidigt. Det blir ju så när upplägget är så som det nu är.
Man har lagt in en ultraklass i stafettävlingen. Det är bara genom att testa vad so
Min irritation grundar sig på att man säger att minimifarten är 7 min/km.
Men jag köper resonemanget att starta tidigt. Det blir ju så när upplägget är så som det nu är.
Man har lagt in en ultraklass i stafettävlingen. Det är bara genom att testa vad so
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 21:31Jag känner att jag inte heller klarar av den maxtiden. Har dock inte anmält mig. Själv tillhör jag den där långsamma skaran som behöver mer än 7 min/km på mig när jag ska springa 100 km eller längre.
Jag känner att jag inte heller klarar av den maxtiden. Har dock inte anmält mig. Själv tillhör jag den där långsamma skaran som behöver mer än 7 min/km på mig när jag ska springa 100 km eller längre.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 22:18Hur tuff är banan egentligen? På SM 100 km gjorde 29 av 41 startande en tid under 12 timmar.
Hur tuff är banan egentligen? På SM 100 km gjorde 29 av 41 startande en tid under 12 timmar.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 22:25http://www.st-olavsloppet.com/information/lankar/
Här kan man ladda ned etappbeskrivelse.(Är impad över er som ska springa!)
Här kan man ladda ned etappbeskrivelse.
(Är impad över er som ska springa!)
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 22:49Mikael, då är det ju minst 29 som kan springa! 🙂
Är det inte lite nedför mellan Undersåker och Östersund. Hur mycket gör det?
Mikael, då är det ju minst 29 som kan springa! 🙂
Är det inte lite nedför mellan Undersåker och Östersund. Hur mycket gör det?
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 23:26Att det totalt sett går nerför spelar nog inte så stor roll som om det är många branta uppförsbackar. Men det verkar vara en förhållandevis flack bana så det borde inte slå så hårt. Risken för att springa fel är svårbedömd.
Däremot tror jag att tiden på
Att det totalt sett går nerför spelar nog inte så stor roll som om det är många branta uppförsbackar. Men det verkar vara en förhållandevis flack bana så det borde inte slå så hårt. Risken för att springa fel är svårbedömd.
Däremot tror jag att tiden på
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 07:40Jag har kutat på "Route 66".
Jag var då stolt.Jämfört med Väg 666 så var väl mitt vägval kass. 😉
Jag har kutat på "Route 66".
Jag var då stolt.
Jämfört med Väg 666 så var väl mitt vägval kass. 😉