Quote from Lars Ekegård on 12 June 2010, 08:50I cykel har det alltid funnits "prisjägare" som väljer klass efter vinstchans, tex kör elit halva säsongen och sen klassar ner till H30 lagom till SM och liknande, varit lika både på landsväg och mtb så länge jag varit med i sporten.
I cykel har det alltid funnits "prisjägare" som väljer klass efter vinstchans, tex kör elit halva säsongen och sen klassar ner till H30 lagom till SM och liknande, varit lika både på landsväg och mtb så länge jag varit med i sporten.
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 09:03Jag pratar om de som byter klass under samma helg.
Jag pratar om de som byter klass under samma helg.
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 16:40Det tror jag man kommer till rätta med om man tillämpar hårdare bestämmelser. Ta t.ex. Södertäljeloppet som går i morgon där man kan ställa upp i Elit eller i Senior. Seniorklassen kommer därmed att innehålla allt från cyklister som ligger och nosar på el
Det tror jag man kommer till rätta med om man tillämpar hårdare bestämmelser. Ta t.ex. Södertäljeloppet som går i morgon där man kan ställa upp i Elit eller i Senior. Seniorklassen kommer därmed att innehålla allt från cyklister som ligger och nosar på el
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 17:00Men då finns inte Sportklassen med och den borde snarare finnas än två klasser Elit-Senior, som är samma klass.
Arrangören kan enkelt kontrollera ifall personen innehar en licens i elit-senior och då avstyra start i sportklassen.
Det finns en del som ho
Men då finns inte Sportklassen med och den borde snarare finnas än två klasser Elit-Senior, som är samma klass.
Arrangören kan enkelt kontrollera ifall personen innehar en licens i elit-senior och då avstyra start i sportklassen.
Det finns en del som ho
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 17:11David - vet du om det är någon förändring på gång, eller om det iaf förs diskussioner på en högre nivå än här på Funbeat?
David - vet du om det är någon förändring på gång, eller om det iaf förs diskussioner på en högre nivå än här på Funbeat?
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 17:13Det är upp till arrangören att styra upp anmälningarna,
och det blir förändringar på många punkter när Projekt Svensk Cykel är klart.
Det är upp till arrangören att styra upp anmälningarna,
och det blir förändringar på många punkter när Projekt Svensk Cykel är klart.
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 18:15När kan man förvänta sig att det är klart?
När kan man förvänta sig att det är klart?
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 18:17Angående att byta mellan sport- och veteranklass:
Fast, man kan väl inte skaffa licens i annan form än engångslicens, för sportklass?
Då måste man ju ha en högre klassning på sin licens i princip.
Angående att byta mellan sport- och veteranklass:
Fast, man kan väl inte skaffa licens i annan form än engångslicens, för sportklass?
Då måste man ju ha en högre klassning på sin licens i princip.
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 18:40Till nästa säsong, förhoppningsvis.
och?
Till nästa säsong, förhoppningsvis.
och?
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 18:45Var "och":et till mig eller till Stefan?
Var "och":et till mig eller till Stefan?