Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 18:48Till Stefan, för jag vet att de som vanligtvis tävlar har tävlingslicens.
Det är fortfarande arrangören som ser till att de blir anmälda i rätt klass.
Till Stefan, för jag vet att de som vanligtvis tävlar har tävlingslicens.
Det är fortfarande arrangören som ser till att de blir anmälda i rätt klass.
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 23:03Tycker att det är förvirrande med de olika klasserna. Hittar ingen bra beskrivning. Klasserna är alltså Elit, Senior (H30 - H70 resp D30-D50?), Veteran och Sport. Vilka kör Senior? De som inte anser sig snabba nog för Elit, men inte fyllt 30 (och därför i
Tycker att det är förvirrande med de olika klasserna. Hittar ingen bra beskrivning. Klasserna är alltså Elit, Senior (H30 - H70 resp D30-D50?), Veteran och Sport. Vilka kör Senior? De som inte anser sig snabba nog för Elit, men inte fyllt 30 (och därför i
Quote from Lena O on 12 June 2010, 23:08Joakim. Men så är det inte. Det är cyklister som har tävlat i flera år som dyka upp och defilera startfältet. Det lämna de flesta nybörjare med en enda tanke. Att inte tävla.
Hur kul skulle det vara att dyka upp i en fotbollsmatch för BKFemman och ställa
Joakim. Men så är det inte. Det är cyklister som har tävlat i flera år som dyka upp och defilera startfältet. Det lämna de flesta nybörjare med en enda tanke. Att inte tävla.
Hur kul skulle det vara att dyka upp i en fotbollsmatch för BKFemman och ställa
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 07:50Ja, det är måånga som kör i Sport och den var tänkt som en nybörjarklass.
Ena dagen kör de veteranklass, nästa sport och sedan senior.
Men vissa har ett stort bekräftelsebehov.Då är det bättre att köra med A-D o poängsystem samt en Sportklass.
Slopa vet
Ja, det är måånga som kör i Sport och den var tänkt som en nybörjarklass.
Ena dagen kör de veteranklass, nästa sport och sedan senior.
Men vissa har ett stort bekräftelsebehov.
Då är det bättre att köra med A-D o poängsystem samt en Sportklass.
Slopa vet
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 20:02Jag körde en tävling idag. Linjelopp Skånes 2 dagars. En varvbana på ca 10 km från södra sandby upp till skrylle vidare till Hardeberga.
Jag körde senior och blev gnaska snabbt avhänd från klungan. Totalt körde vi 83,7km mitt snitt blev 35,8. Jag var si
Jag körde en tävling idag. Linjelopp Skånes 2 dagars. En varvbana på ca 10 km från södra sandby upp till skrylle vidare till Hardeberga.
Jag körde senior och blev gnaska snabbt avhänd från klungan. Totalt körde vi 83,7km mitt snitt blev 35,8. Jag var si
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 20:18H30 känns onödig tycker jag när det finns en Seniorklass. Men H40 och uppåt tycker jag borde finnas kvar!
H30 känns onödig tycker jag när det finns en Seniorklass. Men H40 och uppåt tycker jag borde finnas kvar!
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 20:30Snittfarten har inte så mycket med utgången av tävlingen att göra.
Då borde fler tävlingar ha "alla" klasser på programmet och i skilda startfält.
Det är för många klasser och ett sätt att lösa det är att ha A-Dklass.
Snittfarten har inte så mycket med utgången av tävlingen att göra.
Då borde fler tävlingar ha "alla" klasser på programmet och i skilda startfält.
Det är för många klasser och ett sätt att lösa det är att ha A-Dklass.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 22:24Instämmer. Prestationsbaserade klasser känns som bästa lösningen.
Instämmer. Prestationsbaserade klasser känns som bästa lösningen.
Quote from Anders Wallerstedt on 14 June 2010, 07:33Intressant tanke. Typ poäng, baserat för att hamna i rätt prestandagrupp /A-D grupp då? Hur gör man det enklast, så folk inte smyger, vem bestämmer?
Intressant tanke. Typ poäng, baserat för att hamna i rätt prestandagrupp /A-D grupp då? Hur gör man det enklast, så folk inte smyger, vem bestämmer?
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 08:27T.ex. genom att tilldela poäng till de 10, 15, 20 (eller vad som kan anses lämpligt) första i varje tävling. När man börjar tävla går man automatiskt in i lägsta klassen. För att få klassa upp sig krävs X antal poäng som inhämtats inom en given tidsperiod
T.ex. genom att tilldela poäng till de 10, 15, 20 (eller vad som kan anses lämpligt) första i varje tävling. När man börjar tävla går man automatiskt in i lägsta klassen. För att få klassa upp sig krävs X antal poäng som inhämtats inom en given tidsperiod