Quote from Guest on 26 November 2009, 09:00Sit-and-reach flexibility and running economy of men and women collegiate distance runners
http://www.ncbi.nlm.nih.v/pubmed/19050648"The significant relationship demonstrates that the less flexible distance runners tended to be more economical, possibly
Sit-and-reach flexibility and running economy of men and women collegiate distance runners
http://www.ncbi.nlm.nih.v/pubmed/19050648
"The significant relationship demonstrates that the less flexible distance runners tended to be more economical, possibly
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 09:10(OBS: kopiera helst inte vidare följande text utan att fråga mig först)
Det går att särskilja två typer av faktorer som påverkar löpekonomin:
de opåverkbara och de träningsbara faktorerna. De antropometriska faktorerna, såsom löparens längd, kroppstyp
(OBS: kopiera helst inte vidare följande text utan att fråga mig först)
Det går att särskilja två typer av faktorer som påverkar löpekonomin:
de opåverkbara och de träningsbara faktorerna. De antropometriska faktorerna, såsom löparens längd, kroppstyp
Quote from Lars Breström on 26 November 2009, 09:30Otroligt intressant läsning!
Konkret och lättförståeligt.
Tack Frida.
Otroligt intressant läsning!
Konkret och lättförståeligt.
Tack Frida.
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 09:39Puh, hur orkar ni. Ut och träna med er istället. "Markera som ointressant"
Puh, hur orkar ni. Ut och träna med er istället. "Markera som ointressant"
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 09:40Härligt inlägg, tack!
"Effekterna av plyometrisk träning är som störst när den adderas till den vanliga träningen hos otränade och mindre vältränade löpare. Ett vettigt resonemang är att förbättringarna i många fall helt enkelt kan ha berott på att indiv
Härligt inlägg, tack!
"Effekterna av plyometrisk träning är som störst när den adderas till den vanliga träningen hos otränade och mindre vältränade löpare. Ett vettigt resonemang är att förbättringarna i många fall helt enkelt kan ha berott på att indiv
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 09:57Frida. Ska bli intressant att läsa!
Lars, Bra att du sticker ut och springer istället, din kalender ser inte så löpmässigt stark ut..
Frida. Ska bli intressant att läsa!
Lars, Bra att du sticker ut och springer istället, din kalender ser inte så löpmässigt stark ut..
Quote from Lars Breström on 26 November 2009, 10:05Linda, jag hade också tänkt svara nåt liknande, men Lars H. skrev ju "Markera som ointressant", alltså kommer han inte se våra svar.
Det han inte har förstått är att detta är perfekt läsning under kaffepausen.
Linda, jag hade också tänkt svara nåt liknande, men Lars H. skrev ju "Markera som ointressant", alltså kommer han inte se våra svar.
Det han inte har förstått är att detta är perfekt läsning under kaffepausen.
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 10:09Jag föreställer mig att Hansson gör armhävningar, knäböj, musslan m m under sina kaffepauser. Nej, stryk kaffepaus förresten, vätskekontroll menar jag.
Jag föreställer mig att Hansson gör armhävningar, knäböj, musslan m m under sina kaffepauser. Nej, stryk kaffepaus förresten, vätskekontroll menar jag.
Quote from Elias Engqvist on 26 November 2009, 10:12Jag tyckte att Hansson har hyfsad fart då han springer enl. kalendern. Ni är lite dumma nu. Men, Hansson, lite teori skadar inte. Man kan inte springa hela tiden!
Jag tyckte att Hansson har hyfsad fart då han springer enl. kalendern. Ni är lite dumma nu. Men, Hansson, lite teori skadar inte. Man kan inte springa hela tiden!
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 10:13christer , Det var inte farten vi komenterade. Utan det onödiga inlägget om att träna istället för att läsa nåt intressant.
christer , Det var inte farten vi komenterade. Utan det onödiga inlägget om att träna istället för att läsa nåt intressant.