Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 10:53Tack Frida, alltid trevligt att läsa en välskriven review på modersmålet. Det blir så mycket begripligare när själva fackinnehållet - idrottsmeducinska - inte direkt är mitt språk.
Följdfråga. Ni skriver: "Ska man sluta stretcha? Nej, framförallt inte
Tack Frida, alltid trevligt att läsa en välskriven review på modersmålet. Det blir så mycket begripligare när själva fackinnehållet - idrottsmeducinska - inte direkt är mitt språk.
Följdfråga. Ni skriver: "Ska man sluta stretcha? Nej, framförallt inte
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 11:36> (...) det lilla vetenskapliga jag har skummat på området verkar peka på att man inte i nån egentlig mening ökar flexibilitet med stretching iallefall?
Min erfarenhet är att man kan påverka flexibiliteten alldeles väldigt med stretching. Jag kunde, ståe
> (...) det lilla vetenskapliga jag har skummat på området verkar peka på att man inte i nån egentlig mening ökar flexibilitet med stretching iallefall?
Min erfarenhet är att man kan påverka flexibiliteten alldeles väldigt med stretching. Jag kunde, ståe
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 11:41Självklart kunde jag inte låta bli att läsa era kommentarer även om jag skrev "markera som ointressant". Inte min mening att vara nedlåtande. Tycker bara att det kan bli väl mycket teori på det här forumet ibland. Vad gäller min träningsmängd så ligger ja
Självklart kunde jag inte låta bli att läsa era kommentarer även om jag skrev "markera som ointressant". Inte min mening att vara nedlåtande. Tycker bara att det kan bli väl mycket teori på det här forumet ibland. Vad gäller min träningsmängd så ligger ja
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 13:26Lars,
det här är ju ett forum där man skriver, dvs är teoretisk. Jag själv praktiserar långt från allt jag läser, men jag är ändå intresserad av att fördjupa mig. Ut o ch spring nu 😉
Lars,
det här är ju ett forum där man skriver, dvs är teoretisk. Jag själv praktiserar långt från allt jag läser, men jag är ändå intresserad av att fördjupa mig. Ut o ch spring nu 😉
Quote from Elias Engqvist on 26 November 2009, 14:48Det är ju svårt att träna PÅ FORUMET...
Det är ju svårt att träna PÅ FORUMET...
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 14:53christer: ...om man inte vet var servern ligger rent fysiskt.
christer: ...om man inte vet var servern ligger rent fysiskt.
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 15:19Jag funderade på andra "mekaniska konstruktioner" som t.ex. motorer.
Där vill man att lagren ska gå lätt och därför får de inte ligga åt för hårt. Men samtidigt får lagren inte vara så lösa att axlar etc glappar.
Ligger lagren åt för hårt går det trögt
Jag funderade på andra "mekaniska konstruktioner" som t.ex. motorer.
Där vill man att lagren ska gå lätt och därför får de inte ligga åt för hårt. Men samtidigt får lagren inte vara så lösa att axlar etc glappar.
Ligger lagren åt för hårt går det trögt
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 19:06Frida, fantastiskt bra research. Det är i sådana här stunder man inser att Funbeatmedlemskapet är guld värt.
Frida, fantastiskt bra research. Det är i sådana här stunder man inser att Funbeatmedlemskapet är guld värt.
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 08:59Den finska studien:
"The total training volume was kept the same in both groups, but 32% of training in E and 3% in C was replaced by explosive-type strength training. ... The 5K time ... improved (P < 0.05) in E, but no changes were observed in C."
Hel
Den finska studien:
"The total training volume was kept the same in both groups, but 32% of training in E and 3% in C was replaced by explosive-type strength training. ... The 5K time ... improved (P < 0.05) in E, but no changes were observed in C."
Hel
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 09:14I den studien av Paavolainens användes elitlöpare, vilket gör att resultaten är applicerbara främst på just elitlöpare. Dessa har ofta redan nått sitt fysiologiska tak för t.ex. VO2max och har åratal av stenhård träning i bagaget, vilket gör att de
1) tå
I den studien av Paavolainens användes elitlöpare, vilket gör att resultaten är applicerbara främst på just elitlöpare. Dessa har ofta redan nått sitt fysiologiska tak för t.ex. VO2max och har åratal av stenhård träning i bagaget, vilket gör att de
1) tå