Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStelare muskler mer ekonomiska
You need to log in to create posts and topics.

Ja, för en motionär som jag är ju alla kvalitetspass en form av plyometrisk träning.

Nu har jag inte hunnit läsa än Frida, men det skall jag snart! Vad står det om personer som lider av överrörlighet? Skall man tänja för att musklerna inte skall bli stela och skippa stretchen?

åberg _
Kan man få ditt program? *vill också nå lvet*

Frida, tack för ett jätteintressant inlägg.

Det här med att löpekonomi försämras när man ändrar stegfrekvens, det har så vitt jag förstår bara testats under en kort tid. Dvs en omedelbar ändring av stegfrekvens ger en omedelbar försämring av löpekonomi.

G: Överrörliga ska *inte* stretcha. Inte nånstans nära de överrörliga partierna. Därom är jag helt fullt fast och oomkullrunkeligt övertygad.

Jag lider av överrörlighet bl.a. i bäcken, delar av ländryggen, knän, axlar, armbågar och händer och har fått skarpa åtsägelser att INTE strecha. Det jag behöver är muskler som håller ihop lederna (mycket statisk styrketräning) och att strecha motverkar d

Jag lär inte följa en enda norm enligt er ungdomar.
När jag började lufsa längre blev jag smidigare.
1982 kom jag knappt ner till knäna med händerna.
Försökte stretcha, men inte blev det bättre.

1987 efter ca. 50 marathonlopp + långpass ( 30 - 60K tränin

> Kan man få ditt program? *vill också nå lvet*

Program och program... det var inte nån explicit struktur på det hela. Nån grundtanke hade jag väl...

Tankesätt
"Det gör inte ont. Inte på ett farligt sätt iaf."
Alternativt tankesätt
"Det gör ont, men jag

åberg_
Ditt inlägg ger mer vid handen att du ej har nåt program utan gör vad som faller dig in för stunden.
Så har jag resonerat genom åren.

Ju fastare upplägg ju stelare i huvudet = kroppen.

Variationer så mycket det går på ett avslappnat sätt.
Lägg ej

Jag tycker Frida är en intressant människa.!?;);););)