Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 21:30Även om du tänker snitta över 43 km/h på vättern så tror jag inte det spelar nån roll hur mycket aero ramen är. Du kommer ju i alla fall ligga i klunga .
SLC´n är antagligen mer komfortabel och skönare (H) (än SLR)
Även om du tänker snitta över 43 km/h på vättern så tror jag inte det spelar nån roll hur mycket aero ramen är. Du kommer ju i alla fall ligga i klunga .
SLC´n är antagligen mer komfortabel och skönare (H) (än SLR)
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 08:29Nisse// Hur mycket jag än tränar kommer jag aldrig kör 43 km/h i snitt, jag är bara en glad motionär. Kanske är en SLC lite väl häftig för mig som "bara" cyklar 500 mil om året. Vättern är för övrigt alldeles för långt för mig, halvvättern är mer lam. Men
Nisse// Hur mycket jag än tränar kommer jag aldrig kör 43 km/h i snitt, jag är bara en glad motionär. Kanske är en SLC lite väl häftig för mig som "bara" cyklar 500 mil om året. Vättern är för övrigt alldeles för långt för mig, halvvättern är mer lam. Men
Quote from Berit Bengtson on 21 November 2009, 12:45Nisse:
Att säga att man inte har nytta av aerodynamik när man ligger i en klunga är som att säga att man inte har nytta av aerohjul bak.Däremot betyder (bra) aerohjul mer för aerodynamiken.
Men aerohjul fram kan ge problem i klungkörning, åtminstone när
Nisse:
Att säga att man inte har nytta av aerodynamik när man ligger i en klunga är som att säga att man inte har nytta av aerohjul bak.
Däremot betyder (bra) aerohjul mer för aerodynamiken.
Men aerohjul fram kan ge problem i klungkörning, åtminstone när
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 16:02Niclas, det är klart du ska ha en fin cykel! Det är det bästa med cykel att man kan köpa ruskigt fina prylar utan att för den skull kunna cykla fort.
Niclas, det är klart du ska ha en fin cykel! Det är det bästa med cykel att man kan köpa ruskigt fina prylar utan att för den skull kunna cykla fort.
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 16:04Det måste jag prova.
Det måste jag prova.
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 20:49Gud va pinsamt med folk som har cyklar som är astronomiskt mycket dyrare och "snabbare" än de nånsin kommer att orka cykla. Förlåt men jag bara tycker det. Peace out.
Gud va pinsamt med folk som har cyklar som är astronomiskt mycket dyrare och "snabbare" än de nånsin kommer att orka cykla. Förlåt men jag bara tycker det. Peace out.
Quote from Fredrik Närenfors on 21 November 2009, 20:57Ovanstående var nog bland det dummaste jag hört här på FB
Ovanstående var nog bland det dummaste jag hört här på FB
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 21:00Menar du mitt inlägg? Då får du säga det i så fall. Menar du att mina åsikter är dumma? Hur då? Ska jag känna mig kränkt?
Menar du mitt inlägg? Då får du säga det i så fall. Menar du att mina åsikter är dumma? Hur då? Ska jag känna mig kränkt?
Quote from Fredrik Närenfors on 21 November 2009, 21:05Jo jag tycker din åsikt om att man inte ska köpa en dyr cykel förrän man är en snabb cyklist är bland det dummaste jag hört. Det måtte väl ändå vara upp till var och en vad de vill lägga sina pengar på.
Din åsikt får du gärna ha. Men jag ser ingen anledn
Jo jag tycker din åsikt om att man inte ska köpa en dyr cykel förrän man är en snabb cyklist är bland det dummaste jag hört. Det måtte väl ändå vara upp till var och en vad de vill lägga sina pengar på.
Din åsikt får du gärna ha. Men jag ser ingen anledn
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 21:09Du får gärna kasta den i ansiktet på mig för jag vill ha en ny cykel nu.
Gärna en LOOK 496 tempohoj med SR och Sub 9
Du får gärna kasta den i ansiktet på mig för jag vill ha en ny cykel nu.
Gärna en LOOK 496 tempohoj med SR och Sub 9