Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSthlm Halvmara för lång?
You need to log in to create posts and topics.

Jag förstår nog inte riktigt problemet. Visst min klocka visade 21,9 km men so what?

Tittar man på tidigare rundor man sprungit så ser man att det vinglas friskt på vissa ställen där det är mycket hus/berg/andra höga saker i vägen och inser ganska kvickt

Jag menar då 20m i varje mätpunkt, inte på sträckan alltså. Ett fel på 500m motsvarar ett mätfel på ~2,5% och det är inte så mycket för den här typen av prylar.

Varför tvätta borten linjen?
Den påminner/skapar intresse hos folk för loppet. Kanske motivera några till vilja vara med?

Om man stör sig på en blå linje på vägen så får nog problem med all reklam som finns i gatubilden.

Behöver man verkligen vara så optimal att man springer den exakta tänka banan på ett ditmålat streck? Kan man inte bara springa och vara glad och njuta av turen? 🙂

Om alla arrangemang inkl. klubbmästerskap ska måla streck, pilar, text så blir det ganska ful(l)t efter ett tag.

Jag skulle tro att de skulle behöva ta bort linjen för att gatukontoret säger så i så fall.

Har man en linje i banan, då vet man ju var banmätaren satte sin mätlinje. Springer inte efter linjen, men det får en bättre synvinkel på din egna optimala löpsträcka jämfört med banmätarens.

Linjen slits ut rätt snabbt efter loppet, eftersom de inte mål

Har man en linje i banan, då vet man ju var banmätaren satte sin mätlinje. Springer inte efter linjen, men det får en bättre synvinkel på din egna optimala löpsträcka jämfört med banmätarens.

Linjen slits ut rätt snabbt efter loppet, eftersom de inte mål

Vet inte hur stora KM är i Stockholm, när man jämnför det med ett långlopp med flera tusen startande?

Själv blir jag stimulerad när man ser att det händer saker i samhället. Markeringar på gator, parkeringar och andra ställen inför/efter tävlingar, konse

Min garmin visade lite längre också, men jag vet att jag inte springer den optimalaste vägen, så det bryr jag mig inte om. Däremot visade det inte samma tid fast jag startade klockan när jag passerade start och jag stannade den kanske 30-40 sek eefter mål